اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان اردبیل:

خرید دام‌های فاقد مجوز قرنطینه ممنوع است

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل دامپزشکی استان اردبیل گفت: عدم خرید دام‌های فاقد مجوز قرنطینه‌ای از استان‌های دیگر و خرید دام از مکان‌های دارنده گواهی بهداشتی سیاست ما در سال جاری است.

خرید دام‌های فاقد مجوز قرنطینه ممنوع است

صادق صالحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: طرح ضربتی واکسیناسیون تب برفکی در جمعیت گاو و گوساله در اردبیل آغاز شده که این طرح با استفاده از توان بخش دولتی و خصوصی دامپزشکی در جمعیت دام‌های سنگین و در کلیه واحدهای اپیدمیولوژیک صنعتی و روستایی در مدت 30 روز کاری اجرا خواهد شد.

این مسئول ابراز داشت: هزینه واکسن و واکسیناسیون توسط سازمان دامپزشکی کشور تامین شده و تزریق آن به صورت رایگان در کلیه روستاها و دامداری‌های استان انجام می‌گیرد.

صالحی در خصوص ضرورت اجرای این طرح بیان داشت: با توجه به سرعت بالای انتشار بیماری که ممکن است از نظر اقتصادی خسارت زیادی را به روستائیان و دامپروران منطقه وارد کند اجرای این طرح علاوه بر ایجاد ایمنی همگن و پایدار در پیشگیری از بیماری و کنترل آن بسیار مهم خواهد بود.

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان اردبیل تصریح کرد: مایه‌کوبی دام‌ها و رعایت مقررات بهداشتی و قرنطینه‌ای مهمترین راه کنترل بیماری تب برفکی است.

این مسئول خاطرنشان کرد: خرید دام از مکان‌های دارنده گواهی بهداشتی، خودداری از خرید دام‌های فاقد مجوز قرنطینه‌ای از استان‌های دیگر، مبارزه با قاچاق دام و توجه به توصیه‌ها و برنامه‌های بهداشتی ارائه شده و همکاری با اکیپ‌های دامپزشکی را از دیگر راه‌های مبارزه با این بیماری اعلام کرد.

وی در ادامه از کلیه دامداران استان اردبیل خواست با توجه به ضرورت تحقق کامل اهداف اجرای طرح، همکاری‌های لازم را با اکیپ‌های سیار، مایه‌کوبی دامپزشکی در زمینه واکسیناسیون و مراقبت‌های بهداشتی و قرنطینه‌ای انجام و در صورت مشاهده هر گونه علائم بیماری مراتب را به نزدیک‌ترین مرکز دامپزشکی اطلاع دهند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول