اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال

15 هزار نفر در آموزشگاه‌های آزاد فنی همدان مهارت آموختند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان از آموزش 15 هزار و 381 نفر در آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای همدان در سال جاری خبر داد.

15 هزار نفر در آموزشگاه‌های آزاد فنی همدان مهارت آموختند

سید مهدی باقری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: در حال حاضر 189 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در سطح استان همدان در حال فعالیت هستند.

وی افزود: این آموزشگاه‌ها در مجموع آموزش‌های مهارتی 115 حرفه را به متقاضیان ارائه می‌کنند و زمینه ایجاد اشتغال آنها را فراهم می‌آورند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان همدان ادامه داد: آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای توسط بخش خصوصی و با کسب مجوز از سازمان و براساس برنامه‌های درسی و استانداردهای مهارت آموزش مصوب سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و تأمین عوامل آموزشی واجد شرایط نسبت به برگزاری دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای اقدام می‌کند.

وی افزود: امسال بیش از 3 میلیون و 200 هزار نفرساعت آموزش در آموزشگاه‌های آزاد ارائه شده که از این میزان 60 درصد ویژه خواهران و 40 درصد ویژه برادران بوده است.

باقری رشته‌هایی چون فناوری اطلاعات، مراقبت و زیبایی، طراحی و دوخت، امور مالی و بازرگانی، عمران، برق، گردشگری، مکانیک، معدن، مخابرات و الکترونیک، صنایع دستی، خدمات آموزشی و بهداشت و ایمنی را از رشته‌های زیر پوشش بخش خصوصی عنوان کرد.

وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: آموزش‌دیدگان در آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد در پایان دوره در دو مرحله آزمون کتبی و عملی شرکت کرده و پس از قبولی در این دو مرحله، گواهینامه مهارت کسب می‌کنند.

انتهای پیام/89002/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول