اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت‌های مذهبی و مداحان کشور اعلام کرد

فعالیت 80 هزار هیئت مذهبی در کشور

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت‌های مذهبی و مداحان کشور از فعالیت 80 هزار هیئت مذهبی در کشورمان خبر داد.

فعالیت 80 هزار هیئت مذهبی در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، ابراهیم غلامرضایی در اولین دوره آموزشی مدیران و مداحان هیئت‌های مذهبی و مداحان استان کردستان که در کانون فرهنگی تربیتی ولایت قروه برگزار شد، اظهار کرد: این دوره‌ها با هدف ارتقای شعور فرهنگی  و حسینی هیئت‌های مذهبی در حال انجام است.

وی تربیت تبلیغی و تربیت فرهنگی در کنار یکدیگر را موجب ارتقای فرهنگ عزاداری عنوان کرد و گفت: سلسله نشست‌های تخصصی مدیران هیئت‌های مذهبی و مداحان تاکنون در 17 استان کشور برگزار شده است و کردستان هجدهمین استانی است که میزبان این دوره است.

غلامرضایی افزود: تغذیه فکری هیئت‌ها مهم‌تر از حمایت مالی است که موجب بیمه کشور در برابر آسیب‌ها می‌شود.

وی تصریح کرد: این مسئله در 9 دی و دیگر عرصه‌ها به خوبی به نمایش گذاشته شد.

غلامرضایی با اشاره به توطئه‌های دشمنان اسلام به تشکیل اتاق فکر صهیونیستی برای جلوگیری از نشر آموزه‌های دین مبین اسلام بیان داشت: در این اتاق به اصطلاح فکر، قیام امام حسین (ع) و مسئله مهدویت و انتظار به عنوان عامل اقتدار جهان اسلام شناسایی شد.

وی اضافه کرد: در همین راستا ترویج ابتذال فرهنگی و به انحراف کشاندن هیئت‌های مذهبی به عنوان راهکار مقابله با نشر اسلام معرفی و این پروژه شوم به مرحله اجرا گذاشته شد.

رئیس هیئت‌های مذهبی و مداحان کشور با بیان اینکه مجالس عزاداری امام حسین (ع) دریای بیکران معرفت است، تصریح کرد: حضور در این مجالس موجب تطهیر روح می‌شود و دشمنان از این اصل اساسی غافل هستند.

غلامرضایی در ادامه با بیان اینکه کردستان از استان‌های خاصی است که هیئت‌های عزاداری اهل تشیع و تسنن در کنار هم به عزاداری اهل بیت (ع) می‌پردازند، یادآور شد: این وحدت و انسجام مسلمانان در تمامی عرصه‌هاست که دشمنان را در رسیدن به اهداف شومشان ناکام گذاشته است.

حجت‌ا‌لاسلام علی رستمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی قروه نیز در این نشست با اشاره به فعالیت 210 هیئت مذهبی در این شهرستان گفت: در این دوره از نشست‌های تخصصی، مدیران هیئت‌های مذهبی و مداحان شهرستان‌های سنندج، بیجار، قروه و کامیاران حضور دارند.

گفتنی است در حال حاضر 529 هیئت مذهبی در استان کردستان در ترویج فرهنگ اهل بیت (ع) فعال هستند که 20 هیئت توسط اهل سنت منطقه اداره می‌شود و 412 مداح نیز در قالب 4 کانون مداحان ساماندهی شده است.

انتهای پیام/79009/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول