اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خبر داد

مصرف روزانه 100 تن مرغ در لرستان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: روزانه 100 تن گوشت مرغ در لرستان مصرف می‌شود.

مصرف روزانه 100 تن مرغ در لرستان

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت‌الله بیرانوند عصر امروز در جلسه تنظیم بازار استان لرستان با اشاره به اینکه روزانه حدود 100 تن گوشت مرغ در استان لرستان مصرف می‌شود، گفت: در حال حاضر دو هزار تن از این ماده غذایی نیز در سردخانه‌های لرستان ذخیره شده است.

وی افزود: طی آذرماه امسال میزان جوجه‌ریزی مرغداری‌های لرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته و آبان ماه امسال به ترتیب 20,7 و 17 درصد افزایش یافته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: وضعیت تولید مرغ در استان لرستان مطلوب است و سیاست‌های تشویقی برای واحدهای فعال مرغداری که در طول سال،‌ پنج بار جوجه‌ریزی داشته‌اند اعمال و این واحدها برای دریافت تسهیلات و نهاده‌های مصوب شده به بانک‌ها معرفی می‌شوند.

بیرانوند یادآور شد: با توجه به اخطارها و تذکراتی که به 33 واحد مرغداری نیز غیرفعال استان ارائه شد، هفت واحد مرغداری فعال شده و مجوز مابقی مرغداری‌ها نیز به دلیل عدم جوجه‌ریزی باطل شد.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: به منظور تنظیم بازار و تامین میوه مورد نیاز مردم در تعطیلات نوروز سال آینده، دو هزار تن انواع میوه در این استان ذخیره‌سازی شده است.

بیرانوند خاطرنشان کرد: با توجه به تاکیدات استاندار لرستان بر تامین مایحتاج ضروری مردم و در راستای اجرای موفق بسته نان در استان، 486 مورد بازدید از واحدهای نانوایی استان انجام شده که در این راستا 50 واحد نانوایی متخلف پلمب و پروانه پنج واحد نیز ابطال شده است.

لازم به ذکر است، تاکنون 16جلسه تنظیم بازار با حضور استاندار و 20 جلسه نیز با حضور معاون برنامه‌ریزی استانداری لرستان برگزار شده که این آمار با توجه به استان‌های دیگر بی‌نظیر است.

انتهای پیام/2304/ج20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول