اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بهار آزادی در شمال لاله‌خیز / 12

مازندران بهمن‌ماه میزبان 300 ناشر است / تغییر محل نمایشگاه کتاب

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: نهمین نمایشگاه کتاب مازندران از 14 بهمن‌ماه در ساری آغاز به کار می‌کند.

مازندران بهمن‌ماه میزبان 300 ناشر است / تغییر محل نمایشگاه کتاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دهه‌فجر یادآور فداکاری‌های فجرآفرینان است.

وی با اشاره به این‌که در فرصت‌های انتخابات قلم‌ها هم باید در این زمینه همسویی کنند، یادآور شد: انتخابات مربوط به همه ما است.

این مسئول خاطر نشان کرد: کاری نکنیم که قلم ما به سمتی برود که نباید برود و کاری نکنیم که وحدت مورد نظر رهبری که بارها به این موضوع تأکید کردند، خدشه‌دار شود.

مازندران میزبان جشنواره ملی عکس

 

 

ابراهیمی یادآور شد: جشنواره ملی عکس با مضامین قرآنی از 11 تا 14 بهمن‌ماه برگزار می‌شود و 2 هزار و 150 اثر از 226 عکاس به این جشنواره راه یافته است.

وی با بیان این‌که 70 اثر به بخش نهایی جشنواره راه یافته است، گفت: از این تعداد، چهار اثر برگزیده انتخاب می‌شود.

ابراهیمی تصریح کرد: این جشنواره در دو بخش اصلی و ویژه و در شهرهای بابلسر، ساری و آمل با حضور عکاسان صاحب ‌نام، کارگاه عکاسی برگزار می‌شود.

وی به برگزاری نخستین جشنواره پیامک ادبی قرآنی اشاره کرد و افزود: مهلت شرکت در این جشنواره تا ساعت 24 روز دهم بهمن ماه است.

ابراهیمی با اشاره به برگزاری جشنواره بین‌المللی آیات، گفت: بحث تدوین دانشنامه مازندران را هم به صورت جدی پیگیری می‌کنیم.

وی یادآور شد: در بحث تدوین جشنواره هم به گونه‌ای برنامه‌ریزی کردیم که تغییر مدیریت‌ها باعث نشود که کار دانشنامه به تعویق بیفتد.

تغییر محل نمایشگاه کتاب

ابراهیمی با اشاره به تغییر محل برگزاری نمایشگاه کتاب مازندران، اظهار داشت: یکی از رنج‌هایی که در استان داریم نداشتن محلی برای برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی است.

وی خاطر نشان کرد: مرکز استان در این رابطه از فقر مفرط برخوردار است.

ابراهیمی با بیان این‌که نمایشگاه کتاب امسال در کیلومتر سه جاده ساری به قائمشهر برگزار می‌شود، افزود: این فضا مربوط به کارخانه چوخا بود که در حال حاضر قرار است مرکز تفریحی توریستی در آن ساخته شود و شش هزار متر از سوله این فضا را به نمایشگاه کتاب اختصاص دادیم.

وی ادامه داد: نمایشگاه کتاب مازندران 14 تا 21 بهمن‌ماه از ساعت 14 تا 21 برگزار می‌شود.

ابراهیمی با اشاره به حضور بیش از 300 ناشر کشوری و استانی در این نمایشگاه، افزود: در رابطه با محتوای کتاب‌ها شرط را بر این گذاشتیم که تازه‌های کتاب در نمایشگاه ارائه شود و بخش تخصصی و دانشگاهی هم مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان این‌که باید به تازه‌های کتاب روی بیاوریم، گفت: در کنار نمایشگاه، برنامه‌های جنبی هم برگزار می‌شود و تاکنون چیزی به عنوان بن کتاب تعریف نشده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، تصریح کرد: 32 کانون فرهنگی در ایام دهه‌فجر راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به این‌که در رابطه با مشاغل خانگی به 32 رشته تسهیلات پرداخت کردیم، گفت: در مجموع یک میلیارد و 500 میلیون تومان در این راستا تسهیلات پرداخت شد.

ابراهیمی همچنین درباره سامانه سمان اظهار داشت: از شرق تا غرب استان در هر شهری که حضور پیدا می‌کنیم، خبرنگاران و اصحاب رسانه مشکلاتی را در این رابطه دارند و این سامانه تبدیل به کلاف سردرگمی شده که ما و خبرنگاران را رنجور کرده است.

انتهای‌پیام/86007/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول