اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بازرسی و نظارت فارس:

کار بازرسی مچ‌گیری از دستگاه‌ها نیست

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بازرسی استان فارس گفت: بازرسی و نظارت بر روند اجرایی دستگاه‌ها مچ‌گیری نیست بلکه کمک به مدیران است.

کار بازرسی مچ‌گیری از دستگاه‌ها نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از کازرون، حجت‌الاسلام محمد محمودآبادی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان کازرون در سخنانی اظهار داشت: هنر بازرسی و نظارت کمک به مسئولان و مدیران دستگاه‌ها است تا با استفاده از حلقه‌های مدیریتی به دور متخلفان پیچیده و از نفوذ به بدنه نظام جلوگیری شود.

وی افزود: سازمان بازرسی کشور نظارت عام بر جامعه دارد و در این راستا از سوی قانون‌گذار برای ورود بر عملکرد سازمان‌ها و دستگاه‌ها در قانون اساسی هیچ محدویتی بر آن وارد نشده است.

رئیس سازمان بازرسی استان فارس اضافه کرد: با توجه به نظارت فراگیری که این سازمان در سراسر کشور بر روند اجرایی دستگاه‌ها دارد به منزله مچ‌گیری مدیران نیست بلکه تأکید بر اجرای درست قوانین بر قبل، در حال اجرا و بعد از آن است.

محمودآبادی در ادامه از خوشایند نبودن برخی دستگاه‌ها از امر نظارت ابراز تأسف کرد و گفت: کار نظارت و بازرسی این‌گونه نیست که پشت در اتاق مدیری بنشیند و مانع تصمیم‌گیری وی و یا منتظر خلافی باشد و آن را گزارش کند.

این مسئول ابراز داشت: باید مقوله نظارت و بازرسی در جامعه و در میان مدیران و مسئولان فرهنگ‌سازی شود تا یک مدیر بتواند با شجاعت تصمیم‌گیری کند.

رئیس سازمان بازرسی استان فارس از مدیران دستگاه‌ها و سازمان‌ها خواست که روحیه مشورت‌پذیری، مشورت کردن و مشورت دادن را سرلوحه کارشان قرار دهند تا از به خطا رفتن و تکرار اشتباه جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: این سازمان در مرکز فارس قرار گرفته و استان‌های خوزستان، هرمزگان، کهگیلویه و بویر احمد و بوشهر را زیر مجموعه خود دارد و در راستای آموزش و جذب نیروی بازرسی و نیز ارائه گزارشات بدون واسطه با وزرا مرتبط است.

محمودآبادی در پایان از مدیران ادارات و دستگاه‌ها خواست که حراست و بازرسی خود را تقویت کنند تا با برقراری ارتباط با آن‌ها از استفاده نامشروع برخی افراد از بیت‌المال جلوگیری شود.

انتهای پیام/2448/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول