اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کنگان مطرح کرد

زندگی برادرانه شیعه و اهل سنت در کنگان

خبرگزاری فارس: امام جمعه کنگان گفت: مردم شیعه و اهل سنت کنگان از دیر زمان در کنار هم برادرانه زندگی کرده‌اند و عشق به اهل بیت(ع) را در دل می‌پرورانند.

زندگی برادرانه شیعه و اهل سنت در کنگان

به گزارش خبرگزاری فارس از کنگان، حجت‌الاسلام محمود محمودی پیش از ظهر امروز در نشست هماهنگی برنامه‌های هفته وحدت اظهار داشت: هفته وحدت میلاد پیامبری است که از نخستین کارهایش در مدینه عقد اخوت اسلامی بین مهاجرین و انصار بوده است.

وی افزود: این هفته همچنین میلاد امامی است که ائمه اربعه مذهب اهل سنت بلاواسطه یا با واسطه از محضر او استفاده کرده‌اند و همانا او الهام‌بخش وحدت است.

امام جمعه کنگان در ادامه با بهره‌گیری از آیات و روایات، وحدت مسلمین، برادری و اخوت، وحدت فرق و مذاهب و پرهیز از اختلاف را از ضروریات دین و از دستورات صریح پروردگار، پیامبر(ص) و عترت برشمرد و خاطرنشان کرد: مردم شیعه و اهل سنت کنگان از دیر زمان در کنار هم برادرانه زندگی کرده‌اند و عشق به اهل بیت(ع) را در دل می‌پرورانند.

محمودی با تاکید بر لزوم برگزاری مراسمات هفته وحدت بیان کرد: شهرستان کنگان نماد وحدت شیعه و سنی است و باید از ظرفیت‌های موجود نهایت استفاده را ببریم.

تقارن ارزشمند دهه فجر و هفته وحدت

رئیس تبلیغات اسلامی کنگان نیز اظهار داشت: تقارن هفته وحدت و دهه فجر، فرصت شناخت نقش وحدت اسلامی در توسعه است.

حجت‌الاسلام رحیم اهرمی ابراز داشت: هفته وحدت که میلاد پیامبر(ص) در آن قرار دارد در واقع وحدت تمامی فرق و مذاهب اسلامی به ویژه شیعه و سنی را در پی دارد و دهه فجر هم که با شخصیت امام خمینی(ره) عجین است؛ با وحدت تمامی اقشار و مذاهب مختلفی که در ایران است موجب وحدت و در نتیجه پیروزی و توسعه همه جانبه را برای ملت ایران رقم زده و می‌زند.

کارشناس مسئول فرهنگی تبلیغات اسلامی کنگان نیز یادآور شد: برنامه‌های متنوعی برای دهه فجر و هفته وحدت تدارک دیده شده است.

حسین احمدی گفت: انقلاب اسلامی حاصل تلاش مجاهدان راه حق و شهیدانی است که با خون خویش نهال این مرز و بوم را آبیاری کردند.

وی افزود: دهه فجر که قلب انقلاب اسلامی ایران است رویکرد قرآنی و فرهنگی ایران را زینت بخشید و برای شکوفایی این رویکرد سرآغازی شد.

انتهای پیام/2451/و30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول