اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گنبدکاووس:

همه شهرهای گنبدکاووس بیمه شدند

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان گنبدکاووس گفت: همه شهرهای این شهرستان از بیمه همگانی تجاری و مسکونی برخوردار شدند.

همه شهرهای گنبدکاووس بیمه شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، نورالله نوراللهی صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: با توجه به برنامه استان و همراهی شهرداران شهرستان برای افزایش ایمنی شهروندان در برابر بلایای طبیعی تمامی شهرهای استان تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: این شهرستان از مناطق پیشروی استان در موضوع بیمه است و برای بیمه همگانی روستاها نیز اقداماتی انجام گرفته که امیدواریم با همراهی دهیاران این موضوع نیز تحقق یابد.

فرماندار شهرستان گنبدکاووس با اشاره به برنامه‎های پیشگیری از سیل در شهرستان گنبدکاووس گفت: در زمینه پیشگیری تاکنون برنامه‎های آموزشی مختلفی از جمله برنامه آموزشی چهار روزه «غدیر» برای اعضای شورای هماهنگی شهرستان برگزار شده است.

رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان گنبدکاووس اضافه کرد: ایمن‎سازی غیرسازه‎ای 100 مدرسه شهرستان گنبدکاووس از دیگر اقدامات ایمن‎سازی این شهرستان بوده است.

نوراللهی از استقرار سه کانکس کامل امدادی در روستاهای این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: انتظار می‎رود با توجه به تعداد و پراکندگی روستاهای این شهرستان حداقل سه کانکس دیگر نیز به این شهرستان اختصاص یابد.

وی بیان داشت: کانکس امدادی شامل لوازم امداد و نجات از جمله کمک‎های اولیه وسایل اطفای حریق و دیگر وسایل مورد نیاز ایمنی است که توسط اداره کل مدیریت بحران و همکاری هلال‌احمر به تعداد 33 روستای استان اختصاص داده شده و تحت مدیریت دهیاران قرار دارد.

فرماندار شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اهمیت اطلاع‎رسانی مناسب به شهروندان از شرایط جوی از هواشناسی استان خواست تا نرم‎افزار سیستم هوانما را در این شهرستان نصب کند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در صورت اختصاص این نرم‎افزار این آمادگی وجود دارد تا این سیتم بر تابلوی الکترونیکی بزرگ شهر گنبدکاووس نیز نصب شود تا مردم لحظه به لحظه از وضعیت آب و هوای شهرستان آگاه شوند.

به گفته وی با توجه به کشاورزی بودن منطقه و شرایط جوی و بروز سیل‎های متعدد ضرورت نصب هوانما در این شهرستان ضروری است.

انتهای پیام/2307/ن20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول