اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط دانشجویان پزشکی شیراز صورت گرفت

پایش سلامت 135 دانش‌آموز در اردوی جهادی

خبرگزاری فارس: دانشجویان پزشکی شیراز 135 دانش‌آموز را در اردوی جهادی مورد پایش سلامت قرار دادند.

پایش سلامت 135 دانش‌آموز در اردوی جهادی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی این شهر، هفتمین اردوی جهادی خدمات سلامت دانشکده پزشکی به همت معاونت فرهنگی و امور دانشجویی دانشکده پزشکی و مشارکت دانشجویان رشته پزشکی در روستاهای کلاه سیاه و مشایخ از توابع دشمن زیاری برگزار شد.

در این اردو پس از پذیرش و ثبت نام از دانش‌آموزان، سنجش قد و وزن و تعیین صدک‌های مربوطه صورت گرفت و آنگاه کودکان برای معاینه به کلاس‌های از قبل آماده شده راهنمایی شدند.

پس از معاینات پایه (اندازه‌گیری فشار خون و معاینه گوش و حلق و بینی، معاینه قفسه سینه و شکم و ...) و مصاحبه با دانش‌آموزان و اولیای آنها و بیماریابی، تعدادی از کودکان و خانواده‌های دارای مشکلات ویژه به مددکار اجتماعی ارجاع داده شدند.

در این برنامه 135 دانش‌آموز مورد معاینه و پایش سلامت قرار گرفتند و به هفت نفر برگ ارجاع برای مراجعه به اساتید گروه کودکان داده شد.

استقبال خانواده‌ها از توزیع بروشورهای آموزشی فرهنگی جالب توجه بود و به هرکدام از دانش‌آموزان دختر قرص اسید فولیک برای استفاده روزانه به مدت سه ماه به صورت رایگان داده شد و دانش‌آموزان دچار تاخیر رشد و یا مشکوک به فقر آهن، مکمل آهن دریافت کردند.

انتهای پیام/2448/ن/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول