اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران خبر داد

راه‌اندازی سیستم چند رسانه‌ای IMS در شیراز

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت مخابرات ایران از راه‌اندازی سیستم‌های چند رسانه‌ای «IMS» در شیراز خبر داد.

راه‌اندازی سیستم چند رسانه‌ای IMS در شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مظفر پور رنجبر بعد از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت مخابرات فارس اظهار داشت: مخابرات استان فارس در کنار استان‌های آذربایجان شرقی، خراسان رضوی از استان‌های پیشرو در زمینه استفاده از تکنولوژی روز است.

وی با بیان اینکه به کارگیری IMS در شبکه‌های مخابراتی برای ارتقای شبکه‌های NGN انجام می‌گیرد، بیان کرد: در ابتدا قرار بود شبکه‌های نسل آینده NGN جایگزین شبکه مخابرات فعلی شود اما از آنجایی که IMS شکل ارتقا یافته شبکه NGN است تصمیم بر پیاده‌سازی این سیستم در کشور گرفته شد.

پور رنجبر ادامه داد: به منظور پشتیبانی از تکنولوژی IMS و پیاده‌سازی آن در شبکه مخابرات فعلی با چند وندور مخابراتی وارد مذاکره شده‌ایم تا در چند ماه آینده تجهیزات خود را به صورت آزمایشی در شیراز نصب کنند.

وی خاطرنشان کرد: استاندارد سیستم‌های جایگزین مالتی‌مدیا IMS را می‌توان به عنوان پیوندی میان سرویس‌های شبکه هوشمند و سرویس‌های اینترنتی برای ارتباطات چند رسانه‌ای برشمرد.

وی در مورد رشد پایین شاخص‌های کمی مخابراتی در دو سال اخیر در استان فارس گفت: شاخص‌های کیفی استان فارس رشد داشته است.

این مقام مسئول در مورد روند کاهشی تعداد طرح‌های قابل افتتاح در دهه فجر، شبکه زیرساخت و فیبر نوری در استان فارس ابراز داشت: در شاخص‌های فنی تنها بحث توسعه و تجهیزات مطرح نیست.

به گفته وی، همکاری شهرداری، نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌ها در رتبه یک این استان تاثیر‌گذار است.

پور رنجبر تصریح کرد: همکاری دستگاه‌های مختلف با مخابرات فارس مناسب است اما به عنوان مثال گاهی حوضچه کابل قطع می‌شود و مدت زمان لازم برای تعمیر آن شاخص، رتبه این استان را در آن مقطع کاهش می‌دهد.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: 2 هزار و 500 نفر در آزمون استخدامی شرکت مخابرات شرکت کرده‌اند و به زودی نتایج مصاحبه و جذب نهایی اعلام می‌شود.

وی افزود: چند مورد افزایش تعرفه در برخی خدمات مخابراتی تا پایان سال رخ می‌دهد که پس از دریافت مجوزهای قانونی اطلاع‌رسانی می‌شود.

پور رنجبر همچنین بیان کرد: سرعت پایین اینترنت به دلیل اشکالی بود که توسط شرکت خدمات دهنده به زیرساخت رخ داده بود و نبود این چند گیگ پهنای باند ده روز سرعت اینترنت را کاهش داد که از طریقی جایگزین و رفع شد.

محسن اردکانی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار فارس نیز در این مراسم گفت: گستردگی استان فارس اهمیت توسعه بسترهای الکترونیکی و مخابراتی آن را دوچندان کرده است.

سعید مومنی مدیرعامل شرکت گاز فارس نیز با اعلام اینکه ضریب نفوذ تلفن همراه در استان فارس 83 درصد است از زحمات مدیرعامل سابق شرکت مخابرات فارس تقدیر کرد.

به گزارش فارس، در حال حاضر استان تهران بالاترین ضریب نفوذ اینترنت کشور را از آن خود کرده و استان گیلان در رده‌ دوم قرار گرفته و پس از آن اصفهان و سمنان به‌طور مشترک سومین استان‌های پرنفوذ اینترنت کشور هستند.

در این لیست قم و سمنان چهارمین رده جدول پرنفوذ‌های اینترنتی را از آن خود کرده‌اند و استان‌های بوشهر، خوزستان، یزد، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی و هرمزگان دیگر استان‌های پرنفوذ کشور بوده‌اند.

همچنین بنابر آمار منتشر شده در سایت مرکز ملی مدیریت توسعه اینترنت استان‌های کهکیلویه و بویر‌احمد، خراسان جنوبی، کردستان، کرمان، لرستان، آذربایجان غربی، کرمانشاه، اردبیل، استان مرکزی، ایلام و همدان، استان‌هایی بوده‌اند که کمترین ضریب نفوذ را به خود اختصاص داده‌اند.

در زمینه ضریب نفوذ تلفن همراه استان‌های سمنان و یزد و در واگذاری تلفن خانگی به روستاها، استان همدان رتبه نخست کشور را در اختیار دارد.

بنابر آمارهای اعلام شده در سال‌های گذشته استان فارس در برخی شاخص‌ها از جمله تعداد و ضریب نفوذ تلفن همراه وضعیت رو به رشدی داشت که با پیشی گرفتن سایر استان‌ها در دو سال اخیر، در حال حاضر رتبه استان فارس در سامانه BT ، تعداد تلفن‌های ثابت و همراه مشغول به کار و آماده واگذاری، ضریب نفوذ تلفن ثابت، تعداد مشترکان اینترنت پرسرعت، تعداد پورت اینترنت قابل واگذاری و ... چندان مناسب نیست.

انتهای پیام/2448/غ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول