اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در گیلان:

مسلمانان برای مقابله با دشمن متحد شوند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در گیلان و امام جمعه رشت با تاکید بر وحدت بین شیعه و سنی گفت: مسلمانان می‌توانند برای مقابله با دشمنان متحد شوند.

مسلمانان برای مقابله با دشمن متحد شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت،‌ آیت‌الله زین‌العابدین قربانی ظهر امروز در دیدار علما و روحانیون شیعه و سنی به مناسبت بزرگداشت هفته وحدت با اشاره به اینکه 22 بهمن زمان به ثمر نشستن دین در کشور با رهبری امام خمینی (ره) است، ‌اظهار کرد: در جامعه اسلامی همه با هم برادر هستیم و مسئولان در خدمت مردم هستند.

وی با بیان اینکه انسان باید با عقل خود دینی که در راه خداوند است را انتخاب کند،‌ تصریح کرد: بیش از 170 مکتب در دنیا وجود دارد در حالی که اگر خدا می‌خواست تنها مکتب اسلام را در عالم قرار می‌داد.

امام‌ جمعه رشت اضافه کرد: خداوند به انسان عقل داد و برای آنها راهنما فرستاد و این انسان‌ها هستند که حق را انتخاب کنند.

وی با اشاره به اینکه اختلاف اندیشه و فکر امری طبیعی برای انسان‌هاست،‌ افزود: پیامبر اکرم (ص) به دعوا نکردن و از بین ‌نرفتن عزت مردم تاکید داشتند.

قربانی ادامه داد: اگر مردم خشونت نداشته و بین یکدیگر وحدت داشته باشند دشمن جرأت فکر حمله نظامی به کشورهای دیگر اسلامی را ندارد.

وی با تاکید بر لزوم همدلی بین کشورهای اسلامی،‌ گفت: کسانی که پیرو پیامبر اکرم (ص) هستند نسبت به مسلمانان مهربان بوده و نیروی خود را برای نابودی مسلمانان به‌ کار نمی‌برند.

امام جمعه رشت بیان کرد: وهابیون و القاعده دنیای اسلام را به‌ هم ریخته‌اند و موجب ورود دشمنان به کشورهای اسلامی شده‌اند.

وی با بیان اینکه شیعه و سنی باید با آگاهی از فرهنگ یکدیگر با هم متحد شوند، گفت: مسلمانان با اتحاد می‌توانند با دشمنان مقابله کنند.

قربانی درباره نقش روحانیون در آگاهی‌دادن فرهنگی به جامعه، تصریح کرد: روحانیون باید جامعه را با فرهنگ شیعه و سنی آشنا کنند که اگر اینگونه باشد اختلاف‌ها و کشتار از بین می‌رود.

وی وهابیون و القاعده را به ظاهر بزرگ‌ترین دغدغه دنیای استکباری خواند و تصریح کرد: این در حالی است که خود آنها این گروه‌ها را به وجود آورده‌اند و ما افتخار می‌کنیم که همه پیرو یک دین هستیم.

امام جمعه‌ رشت، شهرستان تالش را وطن دوم خود عنوان کرد و یادآور شد: فرهنگ مردم تالش را بسیار دوست دارم.

انتهای پیام/2300/ز20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول