اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی گلستان خبر داد

تدوین برنامه بلندمدت برای افزایش کیفیت نان در گلستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی گلستان از تدوین برنامه بلند مدت برای افزایش کیفیت نان در استان خبر داد.

تدوین برنامه بلندمدت برای افزایش کیفیت نان در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی شرکت غله و خدمات بازرگانی گلستان، سیاوش حسین‎پور در جلسه کارگروه پایش کیفیت نان که در سالن اجتماعات این اداره کل با حضور اعضای این کمیته تشکیل شد، اظهار داشت: به دنبال اجرای قانون هدفمند‌ی یارانه‌ها درکشور و اختصاص یارانه نان به صورت مستقیم به مردم از سوی دولت، افزایش کیفیت و بهبود شیوه های پخت نان در اولویت‎های کاری نهادهای مرتبط با این امر به خصوص شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گلستان در سطح استان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: پس از واقعی شدن نرخ نان در کشور و به واسطه فرهنگ‎سازی‎های صورت گرفته در خصوص روش‎های صحیح مصرف و نگهداری نان، زمان آن فرارسیده که مصرف‎کننده از محصولی به نام نان استفاده کند که دارای مشخصات کیفی تعریف شده باشد، یعنی نانی را باید برای مصرف مردم تهیه کرد که از کیفیت برتر نسبت به گذشته برخوردار باشد و تحقق این مهم وظیفه‎ای همگانی است.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی گلستان افزود: در همین راستا تمامی مسئولان مرتبط با این امر به خصوص قبادی مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران تمهیدات ویژه‎ای از قبیل دستور تشکیل کارگروه پایش کیفیت گندم، آرد و نان در سراسر کشور با حضور تمامی دستگاه‎های دخیل همچون شرکت‎های غله و خدمات بازرگانی سراسر کشور، سازمان ملی استاندارد ایران، معاونت‎های بهداشتی و غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور را داده‎اند.

حسین‎پور با اشاره به ارائه نسخه به روز شده استاندارد ملی گندم، آرد و نان از سوی شرکت بازرگانی دولتی ایران خاطرنشان کرد: با توجه به اعلام این دستورالعمل وظیفه تمام دستگاه‎های یاد شده که با مطالعه دقیق و به کارگیری اصول این دستورالعمل نقش و وظیفه خود را در افزایش کیفیت نان استان گلستان ایفاء کنند.

وی با اشاره به ضرورت اجرای طرح غنی‌سازی آرد با دو عنصر مغذی‌آهن و اسیدفولیک گفت: طی چندسال اخیر برنامه ملی غنی‌سازی آرد که مورد مصرف عموم جامعه است، از جمله موضوعات مطرح در راستای ارتقای سلامت جامعه به‌ ویژه گروه‌های هدف در استان گلستان قرار گرفته که در این مسیر شرکت غله گلستان گام‌های اساسی و زیربنایی مهمی برداشته که پیگیری و پایش مداوم عملیات غنی‌سازی در کارخانجات آردسازی استان گلستان به عنوان اصلی الزامی و اساسی در اجرای صحیح طرح غنی‌سازی آرد و حفظ حقوق مصرف‌کننده مورد تاکید قرار گرفته است.

عضو هیئت مدیره شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور متذکر شد: آزمایشگاه مرکزی شرکت‌ غله و خدمات بازرگانی استان گلستان، ماهانه از واحدهای نانوایی استان با در نظر گرفتن پراکنش جغرافیایی آنها و نوع نان تولیدی نمونه‌برداری و مطابق با معیارهای کیفی، نمره کیفیت نمونه‌های نان استان را تعیین می‌کنند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان گلستان اذعان داشت: در مسیر تولید نان کیفی یک زنجیره به هم پیوسته قرار دارد که حلقه‌های مهم آن کیفیت گندم، آرد و مهارت فعالان در عرصه نانوایی‌ها است، بنابراین نباید فراموش کرد که بروز مشکل در هر یک از حلقه‌های این زنجیره به تولید نان غیرکیفی در استان منجر خواهد شد.

انتهای پیام/2307/ن/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول