اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل شرکت غله گلستان:

باید تلاش بیشتری در زمینه کیفیت نان در گلستان شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گلستان گفت: در زمینه کیفیت نان باید تلاش بیشتری در سطح استان انجام شود.

باید تلاش بیشتری در زمینه کیفیت نان در گلستان شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گلستان، سیاوش حسین‎پور اظهار داشت: نان همواره نزد ایرانیان از جایگاه خاصی برخوردار بوده و یکی از اقلام پرمصرف روزانه و غذای اصلی مردم را تشکیل می‌دهد و از جمله اقلامی است که همیشه در سفره مردم ایران دیده می‎شود.

وی تصریح کرد: برخلاف آنچه در برخی مواقع عنوان می‎شود به منظور افزایش کیفیت نان، تنها استفاده از آرد کیفی در کیفیت نان تاثیرگذار نیست بلکه علاوه بر کیفیت آرد، عوامل بی‎شمار دیگری نیز در تولید نان کیفی نقش دارند تا نان تولیدی کیفیت مناسبی داشته باشد.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گلستان افزود: شیوه نگهداری گندم و تبدیل آن به آرد، میزان نگهداری آرد در فضای انبارهای کارخانجات و سپس در نانوایی‎ها، نحوه تخمیر و پخت، دستگاه‎های پخت نان، میزان و نحوه خرید و نگهداری نان توسط مردم، از جمله عواملی هستند که باید به اصلاح آن به دلیل ارتقاء کیفیت نان در سطح استان پرداخت.

وی ضایعات موجود در نان‌‎های سنتی کشور را دلیلی بر عدم پروسه صحیح تولید نان دانست و اظهار کرد: شیوه کنونی پخت و عرضه نان نیازمند اصلاح است و باید جامعه به سمت استفاده از نان‎های صنعتی سوق داده شود.

حسین‎پور تولید در مقیاس انبوه و با ماشین‌آلات مدرن و در شرایط کاملاً استاندارد را از مزایای نان‌های صنعتی برشمرد و ابراز کرد: با وجود چنین فرآورده‎هایی سطح سلامت جامعه ارتقاء خواهد یافت و فضای تنوع و رقابت در تولید میان واحدهای تولیدی ایجاد و تقویت خواهد شد.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گلستان با بیان اینکه در زمینه کیفیت نان باید تلاش بیشتری در سطح استان انجام شود خاطرنشان کرد: کاهش ضایعات نان و فرآوردهای آن راهکارهای مختلفی دارد که از مهم‌ترین آنها اجباری کردن استاندارد در سیر تولید نان‎های سنتی، فرهنگ‎سازی در راستای ترویج شیوه‎های صحیح مصرف و نگهداری نان در میان جامعه، آموزش هدفمند و مستمر کارکنان واحدهای نانوایی، ایجاد امنیت شغلی برای کارگران این واحدها، افزایش نظارت بر کیفیت آرد تولیدی در واحدهای آردسازی استان، استانداردسازی ماشین‎آلات تولید نان و ایجاد فضای رقابت سالم در این واحدها برای تولید نان باکیفیت مناسب از جمله این راهکارهاست.

انتهای پیام/2307/آ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول