اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

«طاهر القادری» در انتخابات آینده پاکستان شرکت نمی‌کند

خبرگزاری فارس: طاهر القادری رهبر معترضان پاکستانی که چند روز پیش تظاهرات و تحصن گسترده‌ای در پایتخت این کشور به راه انداخته بود اعلام کرد که قصد شرکت در انتخابات آتی را ندارد.

«طاهر القادری» در انتخابات آینده پاکستان شرکت نمی‌کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در لاهور، طاهر القادری بعد از مشاوره با دوستان نزدیک خود و رهبران موسسه «منهاج القرآن» به این نتیجه رسید که بهتر است در انتخابات شرکت نکند.

قادری در گفت‌وگو با خبرنگاران در لاهور ابراز داشت: خودش، 2 فرزندش و هیچ یک از اعضای خانواده‌اش در انتخابات آتی پاکستان شرکت نمی‌کنند.

گزارش دیگری حاکی از این است که غیر از خانواده قادری سایر اعضای موسسه منهاج القرآن می‌توانند برای شرکت در انتخابات نامزد شوند و به رقابت انتخاباتی بپردازند.

قرار است طاهر القادری امروز با شرکت در یک کنفرانس خبری علت عدم شرکت در انتخابات و اهداف خود برای انجام اصلاحات در  پاکستان را بیان کند.

طاهرالقادری رهبر حزب منهاج القرآن که حدود یک ماه پیش، از تبعید خود خواسته خود در کانادا به پاکستان بازگشته بود، چند روز پیش به همراه صدها هزار تن از هوادارانش به در اسلام‌آباد تحصن کرد و خواستار انجام اصلاحات انتخاباتی در کشور شد.

سرانجام پس از چهار روز تحصن و اعتراض در پایتخت، قادری با نمایندگان دولت وارد مذاکره شد و توافقنامه‌ای برای انجام یک سری اصلاحات انتخاباتی در کشور با دولت به امضا رساند.

اگرچه برخی رسانه‌ها، این اقدام جنجالی قادری را نقشه از پیش تعیین شده ارتش برای فشار به دولت در آستانه برگزاری انتخابات در این کشور عنوان کردند اما مقامات ارتش این ادعا را رد و تصریح کردند که تظاهرات قادری هیچ ارتباطی با این نهاد نظامی ندارد.

گفته می‌شود که قادری تا چند روز آینده برای رسیدگی به برخی امور شخصی خود به کانادا باز می‌گردد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول