اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

رهبر معترضان پاکستانی یک روز دیگر به دولت اولتیماتوم داد

خبرگزاری فارس: «طاهر القادری» رهبر معترضان ضددولتی در پاکستان امروز با طرح 4 خواسته از دولت این کشور، یک روز به مقامات پاکستانی فرصت داد تا این خواسته‌‌ها را برآورده کنند.

رهبر معترضان پاکستانی یک روز دیگر به دولت اولتیماتوم داد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، طاهر القادری در سخنرانی امروز خود در بین تحصن‌کنندگان در اسلام‌آباد به دولت یک روز دیگر اولتیماتوم داد تا چهار خواسته‌ حزب وی را عملی کنند.

این درخواست‌ها عبارتند از: انجام اصلاحات انتخاباتی قبل از برگزاری انتخابات، انحلال کمیسیون انتخابات و تشکیل یک کمیسیون جدید، عدم اجازه به 2 حزب پاکستان برای زدو بند درباره دولت موقت و انحلال مجالس ایالتی و ملی.

وی همچنین همه مسائل مطرح شده درباره احتمال وجود یک توطئه در مورد وقایع روز گذشته را محکوم کرد و کسانی را که در نیات دیوانعالی کشور تردید می‌کنند مورد انتقاد قرار داد.

قادری با رد ادعاها مبنی بر اینکه وی از قبل درباره تصمیم دیوانعالی برای صدور قرار بازداشت «راجا پرویز اشرف» نخست‌وزیر پاکستان اطلاع داشته است را رد و تصریح کرد که وی حتی از برگزاری جلسه دادگاه درباره این پرونده نیز مطلع نبوده است.

با این حال وی تصریح کرد که دولت فعلی پاکستان به روزهای پایانی خود نزدیک شده است و وی اجازه نخواهد داد تا قبل از اجرای اصلاحات انتخاباتی و اجرای مفاد قانون اساسی، انتخاباتی در این کشور برگزار شود.

روز گذشته، همزمان با تحصن صدها هزار نفری مردم و طرفداران طاهرالقادری رهبر حزب «تحریک منهاج القرآن» در اسلام‌آباد و تهدید قادری به انجام یک انقلاب بزرگ درکشور، دیوانعالی پاکستان نیز دستور دستگیری راجا اشرف نخست‌وزیر این کشور را صادر کرد.

اشرف که پیش از این وزیر آب و برق پاکستان بوده است متهم به فساد مالی در پرونده مربوط به نیروگاه‌های اجاره‌ای در این کشور است که این پرونده قدیمی روز گذشته با حکم دیوانعالی پاکستان دوباره به جریان افتاد.

برخی کارشناسان براین باورند که همزمانی این تظاهرات با دستگیری نخست‌وزیر پاکستان در واقع توطئه‌ای از مشترک از سوی ارتش و قوه قضائیه این کشور برای سرنگونی دولت این کشور پیش از پایان دوره قانونی حاکمیت آن است.

با این حال، ارتش پاکستان این اتهامات را رد و تأیید کرده است که هیچ نوع دخالتی در موضوعات اخیر نداشته است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول