اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

ادامه بحران سیاسی در پاکستان

رهبر معترضان پاکستانی تا بعدازظهر امروز به دولت فرصت داد

خبرگزاری فارس: «طاهرالقادری» رهبر معترضان پاکستانی که در اسلام‌آباد تحصن کرده‌اند، حدود 2 ساعت دیگر به دولت این کشور مهلت داد تا به مطالبات معترضان پاسخ دهد.

رهبر معترضان پاکستانی تا بعدازظهر امروز به دولت فرصت داد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، طاهرالقادری تا ساعت 3 بعدازظهر امروز به دولت فرصت داد تا به خواسته‌های وی جامه عمل بپوشاند وگرنه آخرین فرصت برای نجات دموکراسی را از دست خواهد داد.

وی از «آصف علی زرداری» رئیس‌جمهور پاکستان خواست تا هیئتی را برای مذاکره اعزام کند درغیر این صورت، تصمیم‌گیری نهایی بر عهده مردم خواهد بود.

این در حالی است که این رهبر پاکستانی در سخنرانی روز گذشته خود در جمع معترضان، تا صبح امروز به دولت فرصت داده بود تا به مطالبات آنان رسیدگی شود.

قادری رهبر «حزب منهاج‌القرآن» که چهار روز است به همراه ده‌ها هزار تن از هوادارانش در اسلام‌آباد پایتخت پاکستان تحصن کرده است، خواستار انحلال پارلمان و تشکیل دولت موقت با مشورت ارتش و قوه قضائیه شده تا به کمک آن، اصلاحاتی از جمله تشکیل کمیسیون جدید انتخاباتی و انجام اصلاحات در کشور انجام شود.

قادری اعلام کرد که امشب به تحصن هواداران در اسلام‌آباد پایان خواهد داد.

وی که در زیر بارش شدید باران سخنرانی می‌کرد، افزود: اوضاع به من اجازه نمی‌دهد تا زنان و کودکان را بیش از این مورد آزمایش قرار دهم.

قادری گفت: من یک ساعت و نیم دیگر به حاکمان فرصت می‌دهم و پس از آن گام بعدی را اعلام می‌کنم.

اگرچه حزب «تحریک انصاف پاکستان» به رهبری «عمران خان» در جلسه شب گذشته خود اعلام کرد که  به‌رغم دعوت طاهر القادری، از شرکت در تظاهرات قادر خان خودداری می‌کند اما قادری اعلام کرد که اعضای این حزب در تحصن وی شرکت می‌کنند.

شب گذشته، رهبران اپوزیسیون پاکستان ضمن انتقاد از تحصن قادری در اسلام‌آباد و امتناع از پیوستن به این حرکت، با انتشار بیانیه‌ای خواهان اعلام فوری جدول زمانی برگزاری انتخابات شدند.

دولت اگرچه تاکنون تاریخ دقیقی برای انتخابات اعلام نکرده اما عنوان کرده است که پارلمان اواسط ماه مارس منحل شده و راه برای تشکیل دولت موقت و برگزاری انتخابات طی 60 روز هموار می‌شود.

اما تحصن‌کنندگان در اسلام‌آباد خواهان آن هستند که پارلمان هم اکنون منحل و دولت موقت تشکیل شود تا با انجام یک سری اصلاحات انتخاباتی، زمینه برای برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه در پاکستان فراهم شود.

در همین حال، دقایقی پیش اعلام شد، دولت موافقت خود را با تشکیل کمیسیونی برای رایزنی با مخالفان تشکیل داده و از آنان خواسته است، مهلت پاسخ دولت به مطالبات مطرح شده را افزایش دهند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول