اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نائب رئیس اتاق بازرگانی اردبیل:

تعرفه ترجیحی به تقویت و توسعه روابط ایران و آذربایجان می‌انجامد

خبرگزاری فارس: نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: تدوین و اعمال تعرفه‌های ترجیحی به تقویت و توسعه روابط ایران با جمهوری آذربایجان کمک خواهد کرد.

تعرفه ترجیحی به تقویت و توسعه روابط ایران و آذربایجان می‌انجامد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل بهروز پورسلیمان شامگاه دوشنبه در نشست مشترک سفیر ایران در جمهوری آذربایجان با اعضای اتاق بازرگانی اردبیل اظهار داشت: تجارت با جمهوری آذربایجان برای استان اردبیل بسیار حیاتی است اما تجار ایرانی برای صادرات و فعالیت اقتصادی با جمهوری آذربایجان با مشکلات زیادی مواجه هستند.

وی افزود: مشکلات تجار ایرانی بارها به مسئولان کشور گفته شده است اما مسئولان اقتصادی هر دو کشور فقط وعده حل مشکلات را داده‌اند و عملاً کاری انجام نشده است.

این مسئول با پیشنهاد تعرفه ترجیحی برای محصولات استراتژیک استان اردبیل و جمهوری آذربایجان تصریح کرد: برای توسعه مناسبات اقتصادی، مسئولان دو کشور می‌توانند حداقل برای 10 محصول استراتژیک استان‌های همجوار تعرفه ترجیحی در نظر بگیرند که اگر این امر اتفاق بیافتد شاهد رشد فزاینده صادرات بین دو کشور خواهیم شد.

پورسلیمان نبود ضمانت برای کالاهای صادراتی، هزینه بالا برای ترانزیت کالا، عدم وجود کمیته داوری بین بازرگانان دو کشور، عدم امکان جابه‌جایی ارز، عدم خدمات‌رسانی عملی بانک ملی ایران در باکو برای فعالان تجاری ایران، وجود تبعیض برای کالاهای ایرانی در مقایسه با کالاهای کشورهای دیگر از جمله روسیه و ترکیه توسط دولت آذربایجان، مشکلات عدیده در خصوص صدور ویزاهای یک ساله برای فعالان اقتصادی، نبود تسهیلات ویژه برای عبور و مرور فعالان تجاری در گمرکات بیله‌سوار و آستارا و... را از جمله مشکلات عمده بازرگانان ایرانی برای فعالیت اقتصادی در جمهوری آذربایجان عنوان کرد.

نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل در پایان سخنان خود با یادآوری اینکه توسعه روابط ایران با کشورهای مختلف به ویژه کشورهایی با قدمت و تاریخ و پیوندهای مشترک می‌تواند زمینه‌های توسعه روزافزون را فراهم آورد خاطرنشان کرد: ما باید برای رونق اقتصادی و تامین برخی از نیازمندی‌های خود درب کشورمان را به روی همسایگان با مشترکات فراوان باز کنیم تا از این فرصت پیش آمده بتوانیم بهره بگیریم.

انتهای پیام/62003/غ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول