اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار مرکزی نکا:

آلایندگی کارخانه سیمان مازندران پایین‌تر از استاندارد است

خبرگزاری فارس: بخشدار مرکزی نکا گفت: آلایندگی کارخانه سیمان نکا در مازندران پایین‌تر از استاندارد جهانی است.

آلایندگی کارخانه سیمان مازندران پایین‌تر از استاندارد است

به گزارش خبرگزاری فارس از نکا، غلام آرست بعد از ظهر امروز در همایش هم‌اندیشی دبیران جغرافیا، زیست و زمین‌شناسی در سالن آموزش و پرورش نکا اظهار داشت: کارخانه سیمان نکا با کاهش آلایندگی خود از جمله صنایع دارای آلودگی پایین در سطح استان و کشور است که مایه مباهات است.

بخشدار مرکزی نکا افزود: استفاده از فیلترهای مناسب دفع هوای آلوده و کنترل آلودگی و صرف هزینه 30 میلیارد تومانی موجب کاهش این آلودگی در شهرستان شده است.

وی کارخانه‌ها را یکی از مهم‌ترین بخش‌های آلودگی هوای جامعه دانست که باید با کنترل آن از آلودگی زیست محیطی جلوگیری شود.

آرست افزود: کارخانه سیمان با انجام هزینه مناسب در بخش زیست محیطی به این استاندارد لازم رسیده است و اکنون ما با مشکل زیست محیطی در این زمینه روبه‌رو نیستیم.

وی تصریح کرد: این کارخانه به صورت آنلاین به اداره کل محیط زیست مازندران و همچنین اداره نکا متصل است و مسائل زیست محیطی آن لحظه به لحظه کنترل می‌شود تا تمام موارد ثبت شود.

بخشدار مرکزی نکا نیروگاه نکا را از دیگر آلاینده‌های سطح شهرستان نکا عنوان کرد که برای رفع آلودگی نیازمند اعتبار مناسب است.

وی با بیان این‌که اکنون آجر سفال و آجرپزی‌های سنتی نیز از دیگر آلاینده‌های نکا هستند، تصریح کرد: هر چند با تغییر سوخت از مازوت به گاز بسیاری از آلودگی‌ها رفع شده است اما همچنان بسیاری از آلودگی‌ها پابرجا است و باید چاره‌اندیشی شود.

آرست در ادامه سخنان خود گفت: در ابتدای تحویل بخشداری مرکزی نکا، روستاهای این بخش بیش از 40 میلیون تومان به شهرداری بدهکار بودند و بدهی دهیاری‌ها به شهرداری و رها کردن زباله توسط برخی از روستاییان از دیگر مشکلات ما در این بخش بوده است.

وی گفت: برای رفع این معضل با خرید زمینی، دپوی زباله را انجام دادیم که اگر چه استاندارد نیست اما مشکلات گذشته را ندارد و این ناشی از فرهنگ‌سازی مناسب در بین مردم است.

آرست ادامه داد: محیط زیست و طبیعت با ما سخن می‌گوید و ما باید راه ارتباط با طبیعت را بیاموزیم و در راستای آن عکس‌العمل مناسب با طبیعت انجام دهیم و از بروز فضای نامناسب در طبیعت جلوگیری کنیم.

بخشدار مرکزی نکا گفت: ما باید از خانه خود شروع کنیم و فرهنگ مراقبت از طبیعت را با فرهنگ‌سازی در منزل به کل جامعه منعکس کنیم.

وی افزود: باید آلاینده‌ها را نظام‌مند کرده و مدیریت داشته باشیم تا با استفاده از این فرهنگ، برای رعایت مسائل زیست محیطی گام‌‌های اساسی برداریم.

انتهای‌پیام/86002/م20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول