اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه هفته هوای پاک آبیک مطرح شد

افزایش ظرفیت شرکت سیمان با تکنولوژی روز

خبرگزاری فارس: مسئول محیط زیست شرکت سیمان آبیک گفت: ظرفیت شرکت سیمان آبیک با استفاده از تکنولوژی روز صورت می‌گیرد.

افزایش ظرفیت شرکت سیمان با تکنولوژی روز

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، در جلسه‌ای که با حضور سرپرست فرمانداری شهرستان آبیک، رئیس محیط زیست این شهرستان و جمعی از مسئولان در سالن اجتماعات فرمانداری آبیک در خصوص گرامیداشت هفته هوای پاک برگزار شد، محمد حاجی‌محمدی مسئول محیط زیست شرکت سیمان نیز حضور داشت و سخنانی ایراد کرد که برای مسئولان شهرستان تا حدی تأمل برانگیز و جالب بود، حاجی‌محمدی در این جلسه اظهار داشت: از سال 48 که شرکت سیمان راه‌اندازی شد قوانین مسافت و شهر آبیک مطرح نبود و اصلا شهرستان هشتگرد وجود نداشت که نسبت به رفع آلایندگی آن اقدام شود.

حال این سئوال در ذهن ایجاد می‌شود، اکنون که شهرستان آبیک سال‌هاست در جوار شرکت سیمان است و جزو این شهرستان بوده و با تقسیمات کشوری از آن جدا شده باید هر بلایی بر سر مردم این شهر آورد و برای رفع آلودگی کاری نکرد یا اگر کاری صورت گرفته پس چرا مردم شاهد اقدامات مثبت آن در سطح شهر نیستند یعنی قانونی هم برای رفع آلایندگی وجود ندارد، البته محال است که وجود نداشته باشد، ولی همت مسئولان را می‌طلبد.

وی عنوان کرد: در دو خط شرکت سیمان افزایش ظرفیت صورت گرفته و این در حالی است که تا چند ماه آینده در خط دو، فیلتر در مدار قرار می‌گیرد.

این مسئول ادامه داد: امروز وضعیت شرکت سیمان نسبت به دو سال اخیر بسیار متفاوت شده، ولی اینکه از مسئولان شهرستان آبیک در حین نصب فیلتر دعوت نشده از کم کاری مسئولان شرکت سیمان بوده است.

آیا اصلاً مسئولان شهرستان آبیک و استان قزوین این اختیار را دارند که در حوزه‌ای که مربوط به استان خود نیست وارد شوند، ولی امیدواریم که گفته این مسئول به واقعیت بیانجامد.

مسئول محیط زیست شرکت سیمان اضافه کرد: از سال 89 تاکنون چهار الکترو فیلتر در شرکت سیمان با هزینه‌ای افزون بر 40 میلیارد ریال نصب شده و این در حالی است که قطعات آن از کشور آلمان وارد می‌شود.

در این حین امین آزادبخت رئیس اداره محیط زیست شهرستان آبیک سئوال کرد که اگر فیلتر نصب شده، پس چرا شاهد آلودگی هوا هستیم که حاجی محمدی گفت: اگر بخواهیم الکترو فیلتری را نصب کنیم سه سال طول می‌کشد تا آماده شود شاید هم حق با این مسئول باشد، ولی نصب فیلتر یعنی آلودگی نداریم پس چرا شاهد آلودگی در سطح شهر آبیک هستیم.

حاجی‌محمدی خاطرنشان کرد: بیش از 25 درصد عرصه شرکت سیمان فضای سبز در این شرکت صورت گرفته که از ضلع جنوبی شرکت انجام شده است.

وی یادآور شد: از مسئولان شهرستان آبیک دعوت خواهیم کرد که از شرکت سیمان بازدیدی داشته باشند البته با مدیر این شرکت هماهنگی لازم صورت خواهد گرفت.

امیدواریم که مسئولان شهرستان آبیک زمانی دعوت شوند که کارخانه روشن است و در حال کار است نه اینکه به گفته یکی از مسئولان شهرستان آبیک زمانی باشد که کارخانه خاموش باشد و فیلتر پایین باشد و کسی از مسئولان این شرکت نباشد.

این مسئول گفت: مسئولان شهرستان آبیک نباید نیمه خالی لیوان را ببینند بلکه باید اقدامات صورت گرفته از سوی شرکت سیمان را نیز ببینند که در زمینه محیط زیست 100 میلیارد ریال توسط این شرکت هزینه شده است.

جالب است بدانید که فضای سبز در محدوده شهرستان نظرآباد و خود شرکت سیمان است نه محدوده شهر آبیک، ولی ممکن است از میزان آلودگی بکاهد، شاید.

نکته حائز اهمیت دیگری که حاجی محمدی مطرح کرد این بود که مسئولان باید میزان آلایندگی تعویض‌های روغنی سطح شهر آبیک را ببینند که هر کدام ممکن است با ریختن روغن به جوی‌های آب سبب آلودگی سفره‌های زیرزمینی شوند و بیماری‌های متعددی را برای مردم ایجاد کنند.

ذکر این نکته لازم است که یعنی مسئولان شهرستان آبیک از این موضوع غافل هستند و تخصص این کار را ندارند از کجا معلوم که روغن به آب‌های زیرزمینی نفوذ کند اگر هم نفوذ کند مسئولان حتما تدابیری را خواهند اندیشید.

باید گفت که آلودگی سیمان آبیک سال‌های سال است که کماکان ادامه دارد و واقعیت عدم آلودگی برای مردم شهر آبیک زمانی محرز می‌شود که با چشم خود هوای پاک را احساس کنند و با آرامش خاطر نفس بکشند.

انتهای پیام/77006/ن40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول