اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دشتی خبر داد

بهره‎برداری و کلنگ‎زنی 94 پروژه عمرانی در دشتی

خبرگزاری فارس: فرماندار دشتی گفت: در دهه فجر امسال 94 پروژه عمرانی با 54 میلیارد تومان اعتبار در شهرستان دشتی افتتاح یا کلنگ‎زنی می‏‌شود.

بهره‎برداری و کلنگ‎زنی 94 پروژه عمرانی در دشتی

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی، سیدعلی هاشمی ظهر امروز در نشست با معاون عمرانی استانداری بوشهر، اظهار داشت: رویکرد و تاکید استاندار این است که بخشی از پروژه‎های عمرانی را تا دهه فجر افتتاح کنیم و تعدادی از پروژه‎ها را نیز در اسفند ماه به اتمام برسانیم و بهره‎برداری کنیم.

فرماندار دشتی یادآور شد: امروز بخشی از پروژه‎ها که پیشرفت فیزیکی 85 درصد به بالا دارد مورد بازدید قرار گرفت و پروژه‎هایی که در دهه فجر افتتاح می‎شوند در چندین مرحله مورد بررسی قرار داده‎ایم و تلاش ما این است تا پروژه‎هایی که افتتاح می‎شوند بدون هیچ‌گونه عیب و نقصی باشند.

هاشمی خاطرنشان کرد: بنا بود که در دهه فجر تعداد 84 پروژه عمرانی در ایام الله دهه فجر به بهره‌برداری یا عملیات آنها آغاز شد که در حال حاضر به بیش از 94 پروژه افزایش یافت که 51 پروژه افتتاح و 43 پروژه نیز کلنگ‌زنی می‎شود.

وی گفت: روستای عربی که به عنوان ورودی شهر خورموج تعیین می‎شود با توجه به این که نیاز به پارک ورودی شهر را داریم یک خیر در این روستا قطعه زمینی به دهیار عربی اهداء کرده است و مشکلی که وجود دارد این زمین جز محدوده روستا نیست و دهیار نمی‎تواند عملا دخل و تصرفی داشته باشد.

تامین اعتبار روشنایی بلوار خالو حسین دشتی

هاشمی افزود: ورودی شهر خورموج و دروازه نور برای خورموج که سال گذشته تامین اعتبار کردیم اجرا نشد و مجددا برای پروژه‎های سال 91 تامین اعتبار کرده‎ایم و مبلغ 70 میلیون تومان طراحی شد که مهندس رستمی روی این طرح نظر مساعدی ندارند.

هاشمی یادآور شد: اگر بتوانیم این طرح را روبروی دانشگاه آزاد اسلامی خورموج اجرا کنیم بسیار مفید است و یکی از دغدغه‎ها و خواسته مردم تعریض بلوار خالو حسین تا پلیس‌راه بوده است و از پروژه‎های سال 90 است و نیاز به تخصیص 330 میلیون تومان دارد تا در دهه فجر به بهره‎برداری برسد.

وی اضافه کرد: مبلغ 170 میلیون تومان برای روشنایی این محور قبلا تامین اعتبار کرده‎ایم و با توجه به رویکرد استاندار که 5 هزار پایه روشنایی در نظر گرفته بودند یک مقدار کاهش پیدا کرد و سهمیه شهرستان به 112 پایه کاهش یافت که فقط در این بلوار نیازبه 120 پایه برق است و برای بلوار بسیج مبلغ 200 میلیون تومان تامین اعتبار شده است و پیاده‎روها نیاز به سنگ فرش دارد.

اعتبار 25 میلیون تومانی برای فضای سبز آبشارهای دوقلوی بنگه

فرماندار دشتی گفت: ضلع جنوبی شهر خورموج که با ترافیک روزانه در آن روبرو هستیم و هفت کیلومتر طول دارد با توجه به شرایط موجود ما مبلغ 600 میلیون تومان در این زمینه اعتبار گذاشته‎ایم که بنا است که سه کیلومتر مرحله اول آن انجام شود و اداره راه و شهرسازی متقبل آسفالت آن شده است و با توجه به این که در حال مناقصه است این پروژه در دهه فجر کلنگ‌زنی خواهد شد.

وی گفت: نگاه ما این است تا در کنار شهدای خلیج فارس نماد منطقه عملیاتی را بسازیم و همانطور که حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری فرمودند گلزار شهدا را می‎توان به یک زیارتگاه تبدیل کرد.

نماینده عالی دولت در دشتی خاطرنشان کرد: نگاه ما این است تا برای همه روستاها دروازه ورودی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تعریف شود.

وی به راه دسترسی شهر خورموج با منطقه گردشگری بنگه اشاره کرد و افزود: سال گذشته مبلغ 170 میلیون تومان اختصاص دادیم و اگر امسال 200 میلیون تومان تخصیص یابد این راه که زیرسازی کامل آن انجام شده است می‎توانیم آن را آسفالت و در دهه فجر تحویل بدهیم.

هاشمی گفت: آبشارهای دوقلو که در آن منطقه احداث شده و زمین‎های اطراف همه اینها متعلق به منابع طبیعی است که مبلغ 25 میلیون تومان برای فضای سبز آن اختصاص داده‎ایم.

انتهای پیام/66001/خ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول