اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

افتتاح مراکز جدید ام آر آی در هرمزگان نوبت‌دهی را به روز می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: زمان نوبت‌دهی برای خدمات ام آر آی با بهره‌بردای از مراکز جدید مربوطه، در این استان به یک روز کاهش می‌یابد.

افتتاح مراکز جدید ام آر آی در هرمزگان نوبت‌دهی را به روز می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محمد شکاری ظهر امروز در جمع خبرنگاران افزود: خرید دستگاه‌های پیشرفته MRI هر کدام به مبلغ 30 میلیارد ریال انجام شده است که با تکمیل مراحل فنی نصب، از ابتدای سال جدید شاهد تحول کم نظیری در توسعه خدمات درمانی استان خواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان گفت: با بهره‌برداری از ساختمان مرکز MRI (ام آر آی) شهرستان میناب و تجهیز آن به دستگاه‌های ام آر آی، سونوگرافی و ماموگرافی و همچنین اضافه شدن یک دستگاه جدید MRI به بندرعباس، نوبت انتظار جهت پاسخ به نیاز بیماران که پیشتر از این تا چهار ماه نیز طول می‌کشید به روز می‌شود.

وی با اشاره به  سایر طرح‌های آماده افتتاح دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: علاوه بر این، بهره‌برداری از بخش‌های ویژه بیمارستان میناب با تجهیز 14 تخت ویژه نوزادان (هزینه راه‌اندازی هر تخت بین 200 تا 250 میلیون تومان) و دو تخت ICU بزرگسالان از دیگر اقداماتی است که با افتتاح آن علاوه بر تامین نیاز شهرستان‌های شرق استان، به جنوب استان کرمان نیز خدمات درمانی ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد: بیمارستان 32 تختخوابی سردشت بشاگرد که بدون شک نقطه عطفی در ارائه خدمات بهداشتی درمانی در نماد محرومیت کشور است و هم اکنون نیز در حال ارائه خدمات به مردم شهرستان  بشاگرد است از جمله طرح‌های آماده بهره‌برداری است.

وی اضافه کرد: این بیمارستان که دارای بخش‌های مختلف تخصصی از جمله اورژانس، رادیولوژی، آزمایشگاه، بخش بستری و سایر قسمت‌های تخصصی است با برخورداری از پزشکان متخصص در پنج رشته اصلی در خدمت مردم منطقه خواهد بود.

به گفته شکاری همچنین با تجهیز این بیمارستان به دو دستگاه دیالیز خدمات دهی به هشت بیمار دیالیزی این منطقه که برای انجام امور درمانی خود مجبور به پیمودن مسافت زیاد تا شهرستان میناب و یا مرکز استان بودند را انجام خواهد داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از افتتاح مرکز دیالیز بیمارستان سیریک به دو دستگاه پیشرفته و همچنین مرکز دیالیز جزیره هرمز خبر داد و بیان داشت: این خدمات در حالی ارائه می‌شود که در جزیره هرمز برای یک بیمار دیالیزی امکانات درمانی در همان جزیره فراهم می‌شود تا وجه عینی عدالت محوری در توزیع خدمات بهداشتی درمانی رعایت شود.

شکاری بیان داشت: برای جزیره هرمز همچنین افتتاح مرکز دندانپزشکی را خواهیم داشت که جمعیت هفت هزار نفری این جزیره را پوشش می‌دهد.

به گفته وی بهره‌برداری کامل از ساختمان نوسازی شده بیمارستان بزرگ شهید محمدی بندرعباس با تجهیز هشت اتاق عمل جدید و 20 تخت CCU و 10 تخت ICU، راه‌اندازی بخش‌های ویژه مادران باردار با چهار تخت در بیمارستان شریعتی بندرعباس، مرکز مدرن پرتو درمانی و شیمی درمانی ویژه بیماران سرطانی (امید) با اعتبار 60 میلیارد ریال به عنوان مدرن‌ترین مرکز موجود در جنوب کشور، کلینیک دندانپزشکی دانشگاه با ظرفیت 48 تخت و همچنین بخش فوق تخصصی اطفال، کلینیک طب کار، دانشکده علمی کاربردی دانشگاه، مسجد، مجموعه ورزشی و استخر پردیس دانشگاه نیز از دیگر طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی است که بخشی از آن در دهه مبارک فجر و بخشی نیز حداکثر تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: با بهره‌برداری از هشت اتاق عمل مذکور جمع اتاق‌های عمل بیمارستان شهید محمدی به 15 اتاق عمل می‌رسد و این در حالی که اتاق عمل آنژیوگرافی و حراجی باز قلب نیز در این بیمارستان به طور جداگانه در حال فعالیت است.

وی افزود: جشن پایان پروژه بازسازی بیمارستان محمدی تا پایان سال امسال برگزار می‌شود.

انتهای پیام/88007/غ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول