اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نیمه اول سال 92

فاز دوم طرح ملی خط لوله انتقال اتیلن غرب کشور افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی از افتتاح فاز دوم طرح ملی خط لوله انتقال اتیلن غرب کشور در نیمه اول سال 91 حبرداد.

فاز دوم طرح ملی خط لوله انتقال اتیلن غرب کشور افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مجید محمودیان ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات حقوقی و فنی موجود در مسیر اجرای طرح عظیم ملی فاز دوم خط لوله انتقال اتیلن غرب کشور از کرمانشاه تا آذربایجان که در فرمانداری سنندج تشکیل شد، اظهار کرد: فاز اول خط لوله اتیلن غرب که از عسلویه به کرمانشاه بود به عنوان طولانی‌ترین خط انتقال اتیلن در جهان مطرح است که چندی پیش توسط رئیس جمهور افتتاح شد.

وی عنوان کرد: کل خط لوله انتقال گاز اتیلن از عسلویه به تبریز دارای طول تقریبی 2 هزار و 800 کیلومتر است که طولانی‌ترین خط انتقال این گاز در دنیا است.

وی اجرای فاز دوم این طرح را جزو پروژه‌های مهر ماندگار خواند و تصریح کرد: این طرح را دولت خدمتگذار برای رشد و شکوفایی اقتصادی کشور و اشتغال‌زایی جوانان و رفع محرومیت به اجرا درآورده است.

مدیرعامل شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر پتروشیمی کرمانشاه با ظرفیت نسبی 500 تن فرآورده‌های اتیلن در حال فعالیت است.

محمودیان عنوان کرد: در حال حاضر مجری طرح در حال اجرای این پروژه در منطقه کردستان است که می‌طلبد مسئولان و مردم استان همکاری بیشتری با دست‌اندرکاران این طرح داشته باشند تا پروژه متوقف نشود و در موعد مقرر افتتاح شود.

فرماندار سنندج نیز در این جلسه گفت: میزان درصد پیشرفت فیزیکی این پروژه اکنون 77 درصد است که باید برای سرعت بخشی به آن تلاش بیشتری صورت گیرد.

ولی‌الله میرزایی رفع مشکلات و تسریع در اجرای این پروژه را نیازمند تغییر نگاه به این طرح دانست و تصریح کرد: تعامل و همکاری دستگاه‌های اجرایی استان با مسئولان و دست‌اندرکاران این پروژه نیز بسیار ضروری است.

وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح و سرمایه‌گذاری ایجاد شده تحول عظیمی در استان به‌همراه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: با اجرای این پروژه شاهد رونق اقتصادی در استان به ویژه شهرستان سنندج خواهیم بود.

فرماندار سنندج ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری را از دغدغه‌ها و نکته‌های  مطرح شده توسط مقام معظم رهبری در سفر به استان کردستان ذکر کرد و افزود: این فرمایشات معظم‌له برای مدیران استان یک استراتژی مهم و قابل توجه است که باید تمام تلاش و نیروی خود را در این راستا به کار گیرند.

میرزایی خواستار بازدید مسئولان استان کردستان از خط انتقال لوله گاز اتیلن از کرمانشاه به سمت آذربایجان شد.

وی بیان داشت: شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی برای برطرف کردن مشکلات پیش روی این طرح در استان لازم است فردی مطلع،مسلط به همه مسائل مربوط به این پروژه به عنوان نماینده به مسئولان سنندج معرفی کنند تا کارها با سرعت بیشتری انجام شود.

وی اعلام کرد: برای 10 هزار نفر از مردم کردستان در صورت فعال شدن صنایع پایین دستی این پروژه اشتغال ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/79003/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول