اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‎رضوی:

رسیدگی به مناطق کم‌برخوردار در اولویت برنامه‌ها است

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‎رضوی گفت: توسعه زیرساخت‎ها، رسیدگی به مناطق کم برخوردار و گسترش صنعت مهمترین اولویت‎های برنامه‎ای استان هستند.

رسیدگی به مناطق کم‌برخوردار در اولویت برنامه‌ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدحسین فروزان‌مهر ظهر امروز در دیدار با استاندار خراسان رضوی با اعضای شورای اسلامی استان با اشاره به جایگاه مشورت در آموزه‎های دین مبین اسلام و سیره پیامبر، اظهار کرد: به لحاظ بسترهای موجود در قانون اساسی و اسناد بالادستی تشکیل شوراها، این نهاد اجتماعی دارای جایگاه بسیار پر اهمیتی است.

وی با بیان اینکه شوراها تجلی اراده مردم است، گفت: شوراها باید در تمامی مراجع تصمیم‌ساز و تصمیم‎گیر، حضوری فعال و چشم‎گیر داشته باشند.

استاندار خراسان‎رضوی با اشاره به تجربیات ایجاد شده در تشکیل و فعالیت موفق سه دوره شوراها در کشور، افزود: به منظور اثربخشی بیشتر فعالیت‎ها استفاده از خرد جمعی یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.

فروزان‌مهر تاکید کرد: استفاده از ظرفیت شوراها در چارچوب قوانین و حوزه‌‎های وظیفه‎ای تعریف شده برای آن‎ها، زمینه‌ساز تحول و توسعه همه جانبه خواهد بود.

وی از شوراها به عنوان بازوی توانمند اجرایی و فکری مدیریت استان یاد کرد و گفت: باید با هم‌افزایی و استفاده بهینه از منابع و امکانات موجود، در جهت رفع محرومیت‎ها و رشد و توسعه متوازن استان گام برداریم.

استاندار خراسان‎رضوی در بخش دیگری از سخنانش، اظهار کرد: توسعه زیرساخت‎ها، رسیدگی به مناطق کم برخوردار و گسترش صنعت متناسب با مزیت‎های منطقه‌ای، از جمله مهمترین اولویت‎های برنامه‎ای استان به شمار می‎رود که با همکاری و تعامل مؤثر با تمامی دستگاه‎های اجرایی برای تحقق آن تلاش خواهیم نمود.

فروزان‌مهر افزود: پویاسازی اقتصاد شهرستان‌ها از طریق ایجاد زمینه‎های سرمایه‎گذاری و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، توسعه صنایع مبتنی بر فرآوری مواد معدنی، جلوگیری از خام فروشی و شکل‎گیری صنایع تبدیلی در بخش‎های مختلف معدنی و کشاورزی از دیگر مواردی است که با جدیت دنبال می‎شود.

وی با بیان اینکه با نگاه راهبردی می‎توان شکاف توسعه در مناطق را به حداقل رساند و شاهد رشد متوازن در نقاط مختلف استان بود، گفت: تمامی اقدامات توسعه‎ای در استان باید مبتنی بر اسناد آمایش و توسعه‌ای شکل گیرد.

استاندار خراسان‎رضوی در ادامه، با اشاره به مزیت‎های گردشگری استان، تاکید کرد: توجه به توسعه زیرساخت‎های گردشگری در شهرستان‎های دارای ظرفیت و استفاده بهینه از آن‎ها، باید در دستور کار قرار گیرد.

فروزان‌مهر توجه به نقاط مرزی و توانمندسازی ساکنان این مناطق را به عنوان مرزداران اصلی کشور، از دیگر اولویت‎های مهم در تامین امنیت مردم‌محور برشمرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به برگزاری انتخابات شوراها همزمان با یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده، گفت: در دوره چهارم، 14 هزار و 51 یک نفر شامل اعضای اصلی و علی البدل شوراهای اسلامی در شهرها و روستاهای استان انتخاب خواهند شد.

استاندار خراسان‎رضوی افزود: انتخابات شوراها در تعداد دو هزار و 530 روستا و 73 شهر استان، اجرایی خواهد شد و نام‌نویسی از کاندیداها از 26 فروردین ماه آغاز و تا اول اردیبهشت ماه ادامه خواهد یافت.

فروزان مهر تاکید کرد: در شرایطی که نظام سلطه و استکبار با تشکیل اتاق‎های فکر و طرح کردن مباحثی مانند انتخابات آزاد سعی در مایوس کردن مردم از حضور در انتخابات را دارند، حضور به موقع، بصیرت و دشمن‌شناسی و اقتدای امت به امام خود، خلق حماسه‎ای دیگر در تاریخ انقلاب اسلامی را رقم خواهد زد و باعث خنثی‌سازی توطئه‎های آنان می‎شود.

استاندار خراسان‏‎رضوی گفت: تفرقه‌افکنی میان مردم، به ویژه در مناطق تلفیقی از جمله توطئه‎هایی است که نظام سلطه علیه جمهوری اسلامی به کار بسته است که خنثی‌سازی آن نیز هوشیاری مسئولان و آحاد جامعه را می‎طلبد.

در این جلسه همچنین رئیس شورای اسلامی استان با بیان اینکه از مجموع 150 هزار نفر اعضای شوراهای اسلامی کشور، 8 هزار و 27 نفر در خراسان‎رضوی فعال هستند، گفت: 96 نفر از این تعداد را بانوان و 7 هزار و 588 نفر را آقایان تشکیل می‎دهند.

محمدمهدی کرمانی افزود: بررسی چالش‎های روستاها، بخش‌ها، شهرها و شهرستان‌های استان با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی و دست‎یابی به راه حل مناسب برای رفع موانع از جمله مهم‎ترین وظایف شوراها می‌باشد.

انتهای پیام/70005/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول