اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه ‌پزشکی کرمان:

ذرات معلق بیشترین آلاینده‌های هوای کرمان است

خبرگزاری فارس: مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم ‌پزشکی کرمان گفت: از میان پنج آلاینده اصلی، ذرات معلق موجود در هوا بیشترین آلاینده‌های هوای کرمان را تشکیل می‌دهند.

ذرات معلق بیشترین آلاینده‌های هوای کرمان است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، عرب‌‌پور در جمع خبرنگاران با اشاره به آلایندگی هوا در کرمان اظهار داشت: مونواکسیدکربن، دی‌اکسید نیتروژن، ذرات معلق، دی‌اکسید گوگرد و اوزون پنج آلاینده اصلی هوا هستند که در کرمان بیشتر آلودگی متعلق به ذرات معلق است.

وی افزود: خشکسالی موجود در کرمان سبب می‌شود آلودگی بر اثر ذرات گرد و غبار افزایش پیدا کند و آلودگی مونوکسید کربن نیز در کرمان مشاهده شده که معمولا بر اثر احتراق ناقص سوخت‌های فسیلی ایجاد می‌شود.

عرب‌پور گفت: هوای سالم هوایی است که میزان ذرات معلق در آن از یک حد مشخصی بالاتر نرود و مواد شیمیایی مانند دی‌اکسید کربن در محدوده خاصی باقی بماند و مونوکسید کربن، دی‌اکسید نیتروژن و گوگرد در آن ظاهر نشده و یا حداقل در حد مجاز باشد.

وی بیشترین تأثیر آلودگی بر بیماری را در بیماری‌های قلبی عروقی و تنفسی دانست و گفت: تاکنون گزارشی از مرگ بر اثر آلودگی هوا در کرمان وجود نداشته است و افراد زیر 16 سال و بالای 65 سال بیشتر در معرض خطرات ناشی از آلودگی هوا هستند.

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای معاونت بهداشتی علوم ‌پزشکی کرمان بیان کرد: برای پیشگیری از آلودگی هوا در شهر کرمان مردم از سفرهای غیر ضروری با ماشین شخصی خودداری کرده و در توقف‌های طولانی مدت حتماً اتومبیل خود را خاموش کنند.

وی افزود: صرفه‌جویی در مصرف سوخت‌های فسیلی و حذف خودروهای فرسوده در کاهش آلودگی هوا مؤثر است و با توجه به اینکه درختان در گرفتن مونوکسید کربن و تولید اکسیژن بسیار مؤثر هستند، کاشت درخت و مراقبت از فضای سبز می‌تواند در کاهش آلودگی هوا تاثیر بگذارد.

انتهای پیام/2446/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول