اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اصفهان:

اصفهان از سیاست‌زدگی بیشتر از آلودگی هوا رنج می‌برد

خبرگزاری فارس: استاندار اصفهان گفت: اگر چه اصفهان با افزایش آلودگی هوا مواجه است اما در حال حاضر اصفهان از سیاست‌زدگی بیشتر از آلودگی رنج می‌برد.

اصفهان از سیاست‌زدگی بیشتر از آلودگی هوا رنج می‌برد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا ذاکر اصفهانی ظهر امروز در همایش قانون و محیط زیست با اشاره به اینکه اصفهان یکی از کلان‌شهر‌های آلوده موجود در سطح کشور به شمار می‌رود، اظهار کرد: دست‌یابی به هوای پاک یکی از ضروریات تاریخی کشور و به ویژه کلان‌شهر اصفهان به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت استان در تمام زمان‌ها در راستای دست‌یابی به هوای پاک، سالم و عاری از آلودگی‌های زیست محیطی تلاش می‌کند، اضافه کرد: در حال حاضر  آلودگی هوای اصفهان به صورت شبانه‌روزی توسط دستگاه‌های سنجش آلودگی هوا رصد می‌شود و کارگروه‌های کاهش آلودگی هوا با تشکیل جلسات مداوم و انجام اقدامات کارشناسی آلودگی هوای اصفهان را کنترل می‌کنند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه صنعت به عنوان یکی از منابع ایجاد کننده آلایندگی می‌تواند در راستای کاهش و کنترل آلاینده‌ها با محیط زیست یک هم‌زیستی مسالمت‌آمیز داشته باشد، تصریح کرد: قانون اساسی جمهوری اسلامی قانون مادر ایران است و این قانون به مباحث زیست محیطی اشاره دارد

وی با اشاره به اینکه برخی از افراد از فضای افزایش آلودگی‌های هوا سوءاستفاده می‌کنند و با اظهار‌نظر‌های غیر‌تخصصی این مباحث را به سیاست نسبت می‌دهند، ادامه داد: محیط زیست تنها متولی مباحث زیست محیطی است و این مجموعه می‌تواند در راستای مباحث زیست محیطی اظهار نظر کند.

ذاکر اصفهانی با بیان اینکه اگر چه اصفهان با افزایش آلودگی هوا مواجه است اما در حال حاضر اصفهان از سیاست‌زدگی بیشتر از آلودگی رنج می‌برد، تأکید کرد: سایت‌ها و رسانه‌های دیجیتالی نباید اظهارات غیر‌تخصصی برخی از افراد را در زمینه مسائل زیست محیطی در سطح جامعه منتشر کنند.

وی با تاکید بر اینکه تعطیلی اصفهان در روز‌های پنج شنبه به دنبال یکسال کار کارشناسی تصویب شده است، افزود: دستگاه‌های اجرایی استان به مدت یکسال در راستای موضوع آلایندگی استان اقدامات کارشناسی ویژه انجام داده‌اند و این طرح با موافقت بیش از 30 دستگاه اجرایی در استان تصویب شده است.

استاندار اصفهان تعطیلی اصفهان را یک اقدام خود‌سرانه نداست و گفت: این طرح به دنبال انجام کار‌های مطالعاتی در اصفهان اجرا شده است و اجرای این طرح در راستای مقابله با آلاینده‌های جوی نقش موثری دارد.

انتهای پیام/63004/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول