اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز:

خودروها، صنایع و موتورسیکلت‌ها مهم‌ترین عوامل آلودگی هوا هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز گفت: خودروها، صنایع و موتورسیکلت به ترتیب مهم‌ترین عوامل آلودگی هوا هستند.

خودروها، صنایع و موتورسیکلت‌ها مهم‌ترین عوامل آلودگی هوا هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حسن پسندیده ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حضور خودروهای تک‌سرنشین در سطح شهرها و وجود صنایع آلاینده از مهم‌ترین عواملی است که سبب آلودگی هوا شده لذا باید تدابیر اساسی را به منظور رفع این معضل بیندیشیم.

وی یکی از مهم‌ترین اقدامات را ترویج فرهنگ استفاده شهروندان از وسایل نقلیه عمومی عنوان کرد و گفت: استفاده از وسایل نقلیه عمومی آلودگی هوا را کاهش می‌دهد.

این مسئول با بیان اینکه استفاده از وسایل نقلیه عمومی می‌تواند بیش از 70 درصد آلودگی هوای شهرها را کاهش دهد، خاطرنشان کرد: برای رسیدن به هوای پاک شهروندان نیز باید همپای مسئولان تلاش کرده و برای تردد در شهر با استفاده از وسایل نقلیه عمومی گامی اساسی را برای رسیدن به هوای پاک بردارند.

پسندیده گفت: وسایل مصرف‌کننده سوخت در منازل و مکان‌های تجاری از دیگر آلاینده‌های هوا محسوب می‌شوند.

وی تأکید کرد: در راستای خدمات‌رسانی‌های بیشتر به شهروندان امسال 140 دستگاه اتوبوس جدید در اختیار ناوگان اتوبوسرانی کرج قرار گرفته است.

مدیر‌کل حفاظت محیط زیست استان البرز خاطرنشان کرد: برخی از رانندگان به داشتن معاینه فنی خودروی خود توجهی ندارند و هر چند که خودروی آنها دودزا است اما باز هم در سطح شهر تردد می‌کنند که همین عامل در آلودگی هوا سهم بسزایی دارد.

پسندیده افزود: استفاده از سوخت گاز به جای سوخت‌های فسیلی، گازوئیل و مازوت در صنایع از دیگر راهکارهای کاهش آلودگی هوا است.

وی افزود: در این راستا شرکت گاز استان البرز آمادگی خود را برای در اختیار گذاشتن سوخت گاز برای صنایع اعلام کرده است.

این مسئول با بیان اینکه از ابتدای سال‌جاری تاکنون 80 هزار دستگاه خودروی سبک و 16 هزار دستگاه خودروی سنگین در استان البرز معاینه فنی شده‌اند، گفت: رانندگان باید توجه اساسی به معاینه فنی خودروی خود داشته باشند و ما را در رسیدن به اهداف یاری دهند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز ادامه داد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون 6 هزار و 16 دستگاه خودروی فرسوده از رده خارج و اسقاط شدند.

پسندیده گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون 24 روز هوای پاک، 174 روز سالم و 103 روز هوای ناسالم را شاهد بوده‌ایم که از تعداد روزهای ناسالم دو روز بسیار ناسالم (اضطرار) و یک روز خطرناک (بحران) بوده است.

انتهای پیام/2302/ز20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول