اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هزینه 2.3 میلیارد ریال

دام‌های کرمان ایمن‌سازی می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: با هزینه 2 میلیارد و 500 میلیون ریال دام‌های سبک کرمان علیه بیماری تب برفکی به صورت رایگان واکسینه می‌شوند.

دام‌های کرمان ایمن‌سازی می‌شوند

بیژن دهقانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: از ابتدای بهمن ماه جاری به مدت 30 روز بیش از 2 میلیون رأس گوسفند و بز علیه بیماری تب برفکی در سطح استان کرمان واکسینه می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه این طرح به صورت سراسری در سطح استان توسط بخش خصوصی و دولتی دامپزشکی اجرا می‌شود، افزود: در آغاز این طرح با هزینه‌ای بالغ بر یک‌ میلیارد و 300 میلیون ریال، یک ‌میلیون و 500 هزار رأس دام سبک و در مرحله دوم در صورت تامین اعتبار، یک‌ میلیون رأس دام سبک دیگر با هزینه‌ای بالغ بر یک ‌میلیارد ریال علیه بیماری تب برفکی ایمن می‌شوند.

دهقانی با بیان اینکه تمام عملیات ایمن‌سازی دام‌های استان علیه این بیماری به صورت رایگان انجام می‌شود، گفت: از ابتدای سال نیز بیش از 200 هزار رأس دام سنگین در دو نوبت علیه بیماری تب برفکی واکسینه شده‌اند.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان بیماری تب برفکی را از مهم‌ترین بیماری‌های دامی دانست و بیان داشت: این بیماری به شدت واگیردار می‌تواند، موجب کاهش تولیدات دام از جمله کاهش تولید گوشت و شیر تا 50 درصد و تلفات در دام‌های جوان شود.

دهقانی افزود: با وجود اهمیت واکسیناسیون در پیشگیری از بیماری تب برفکی، رعایت اصول بهداشتی و قرنطینه‌ای مانند کنترل ورود و خروج دام به دامداری، تردد دام تحت نظارت دامپزشکی، ضدعفونی مستمر دامداری و رعایت سایر نکات بهداشتی در پیشگیری از این بیماری نقش کلیدی دارند.

انتهای پیام/2446/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول