اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری همدانی:

وظیفه مهم طلاب بازشناسی ولایت فقیه است/ تبلیغ دین به روش چهره به چهره

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید قم گفت: مهم‌ترین وظیفه مبلغان دینی در شرایط کنونی بازشناسی اسلام و ولایت فقیه است.

وظیفه مهم طلاب بازشناسی ولایت فقیه است/ تبلیغ دین به روش چهره به چهره

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی امروز در جمع گروهی از مسئولان عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی سراسر کشور اظهار کرد: خداوند در سوره «آل عمران» تأکیدات فراوانی در خصوص نظارت همگانی برای فریضه امر به معروف و نهی از منکر دارد.

وی با بیان اینکه انسان‌ها باید تا هنگام مرگ رعایت تقوا و اتحاد میان خود را مد نظر داشته باشند افزود: امر به معروف و نهی از منکر نیز از جمله اموری است که خداوند به آن امر فرموده تا گروهی همواره در جامعه وظیفه هدایت دیگران را بر عهده داشته باشند. 

انقلاب اسلامی محدودیت‌های طلاب و حوزه‌ها را برطرف کرد

استاد برجسته حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: تا پیش از انقلاب طلاب و حوزه‌های علمیه دارای محدودیت‌های فراوانی بودند اما امروز درهای تبلیغ بین‌المللی به روی روحانیون و مبلغان باز شده است.

وی با تاکید بر درک موقعیت کنونی توسط طلاب و حوزه‌های علمیه گفت: امروز جهانیان نیازمند معارف ناب اهل بیت(ع) و مکتب تشیع هستند و روحانیون باید این وظیفه را بر عهده بگیرند؛ بیداری اسلامی نیز ظرفیت گسترده‌ای برای این مسئله به وجود آورده است. 

روحانیون به تقویت بنیه علمی و ادبی خود بپردازند

آیت‌الله نوری همدانی مسئولیت‌های فردی، اجتماعی و شغلی را سه نوع وظیفه مهم انسانی دانست و بیان داشت: روحانیون و مسئولان عقیدتی سیاسی شغلی در ادامه مسیر انبیاء و امامان معصوم(ع) دارند و در این راستا باید به خودسازی فردی و اجتماعی بپردازند و خود را از نظر علمی قوی کنند.

این مرجع تقلید همت بلند را از جمله ابزارهای رسیدن به اهداف متعالی توسط طلاب و روحانیون معرفی و ابراز کرد: مبلغان دینی باید تلاش شبانه‌روزی برای ترویج دین خدا را سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهند.

وی ادامه داد: افرادی که به دنبال امر به معروف و نهی از منکر بوده و قصد هدایت مردم را دارند باید در همه اعمال خود خلوص نیت داشته باشند.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه امام خمینی(ره) به وسیله اخلاص در عمل موفق شد نهضت اسلامی را رهبری کند گفت: ایشان دارای آثار فراوانی است که مطالعه آن‌ها برای همه اقشار جامعه ضروری است؛ صحیفه نور در 21 جلد، دفتر تبیان در 50 جلد و وصیت‌نامه سیاسی الهی ایشان از جمله مهم‌ترین این کتاب‌ها هستند. 

تبلیغ چهره به چهره بهترین نوع ترویج دین است

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم تبلیغ چهره به چهره را از موفق‌ترین انواع تبلیغ دانست و بیان داشت: به گفته رهبر کبیر انقلاب مردم زمان ما از ملت زمان رسول‌الله(ص) برتر هستند و تا زمانی که در صحنه حاضر باشند، نظام اسلامی دارای قدرت خواهد بود.

وی با اشاره به سفارشات امام خمینی(ره) مبنی بر رسیدگی به امور مستضعفان گفت: باید قدر ملت ایران به ویژه قشر مستضعف را دانست و نیازهای آنان را برطرف کرد.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه اسلام همواره با ظلم و استکبار مبارزه کرده است اظهار کرد: تا پیش از انقلاب دشمنان توانسته بودند دین را به حاشیه رانده و آن را به امور فردی محدود کنند ضمن اینکه مخالفت اسلام با زنان را تبلیغ کرده و دین را افیون جوامع معرفی می‌کردند بنابراین مهم‌ترین وظیفه مبلغان دینی در شرایط کنونی بازشناسی اسلام و ولایت فقیه است.

این مرجع تقلید با اشاره به کارآیی بسیار بالای ولایت فقیه در نظام اسلامی گفت: اگر این رهبری و ولایت در کشورهایی چون تونس و مصر وجود داشت مردم این کشورها موفقیت بیشتری کسب می‌کردند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران دارای سه رکن اساسی یعنی اسلام، مردم و ولایت فقیه است تصریح کرد: مبلغان و روحانیون باید دستاوردهای انقلاب را برای مردم تبیین کرده و از فرصت ایام‌الله دهه فجر برای این منظور نهایت استفاده را ببرند.

انتهای پیام/78004/ج40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول