اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی سیستان و بلوچستان خبر داد

افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی در شهر زاهدان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان تاکسیرانی سیستان و بلوچستان از افزایش نرخ کرایه تاکسی با توجه به منتفی شدن فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در زاهدان خبر داد.

افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی در شهر زاهدان

محمدعلی اعتمادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان در ارتباط با افزایش کرایه تاکسی‌ها اظهار داشت: سازمان تاکسیرانی نرخ‌های پیشنهادی خود را برای یک مقطع زمانی از اول بهمن‌ماه جاری تا پایان سال 92 برای تصویب به شورای اسلامی شهر ارائه کرد که با همکاری این شورا، نرخ‌ها به تصویب رسید.

وی افزود: با توجه به اینکه در دو سال گذشته نرخ کرایه تاکسی افزایش نیافته است لذا در نظر داشتیم که همزمان با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها نسبت به افزایش نرخ کرایه تاکسی‌ها اقدام کنیم.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی سیستان و بلوچستان ادامه داد: بنابراین با توجه به منتفی شدن اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها و نیز افزایش قیمت لوازم یدکی خودروها در طی این چند سال اخیر و سایر عوامل، با درخواست و پیشنهاد رانندگان تاکسی نسبت به افزایش نرخ کرایه‌ها روبه‌رو شده و تلاش کردیم با در نظر گرفتن حق و حقوق طرفین ( شهروندان و رانندگان) در این ارتباط اقدام کنیم.

اعتمادی بیان داشت: خوشبختانه پس از بررسی موضوع و ارائه آن به شورای اسلامی شهر، این پیشنهاد عملی شد.

وی گفت: این افزایش نرخ کرایه بین 15 تا 25 درصد بوده و طبق جداول مربوطه برای مسیرها و خط‌های موردنظر اعمال می‌شود.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: نرخ دربستی از مرکز شهر به تمامی نقاط شهر 2 هزار تومان اعلام می‌شود.

اعتمادی بیان کرد: در صورتی‌که این مسیر از نقطه‌ای از شهر به مرکز شهر و از مرکز شهر به نقطه دیگر شهر رسید مبلغ پرداختی 2 هزار و 500 تومان خواهد شد.

وی از تمامی شهروندان خواست با توجه به اینکه نرخ جدید کرایه تاکسی‌ها روی شیشه جلوی خودروها نصب می‌شود، چنانچه کوچکترین تخلفی را در این زمینه مشاهده کردند می‌توانند موضوع را به سازمان تاکسیرانی شهرداری اطلاع دهند تا پیگیری شود.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی سیستان و بلوچستان نرخ کرایه تاکسی در مسیرهای مختلف شهر زاهدان را از ابتدای بهمن تا پایان سال 92 اعلام کرد و گفت: نرخ کرایه تاکسی در مسیرهای مختلف از مبدأ فرودگاه در مسیر خطوط منطقه یک 45 هزار ریال، منطقه دو، 55 هزار ریال و منطقه سه، 65 هزار ریال، از مبدأ پایانه مسافربری انقلاب در مسیر نقاط مختلف شهر براساس بعد مسافت از 20 هزار ریال تا 50 هزار ریال، از مبدأ بازار به نقاط مختلف شهر با توجه به بعد مسافت از 3 هزار ریال تا 50 هزار ریال، از مبدأ بیمارستان‌های امام علی (ع)، تأمین اجتماعی، نبی اکرم (ص)، خاتم، دانشگاه پیام نور، دندانپزشکی، فرمانداری، دادگستری، راه‌آهن، اداره پست با توجه به بعد مسافت از 20 هزار ریال تا 50 هزار ریال است.

اعتمادی ادامه داد: همچنین نرخ کرایه روزانه تاکسی‌های شرکتی و حمل و نقل درون شهری (بی سیم و آژانس) بر اساس بعد مسافت از 15 هزار ریال تا 50 هزار ریال، به مبالغ مذکور در بندهای یک و دو بابت فعالیت تاکسی‌ها از ساعات 12 شب تا 6 صبح 20 درصد اضافه می‌شود، نرخ کرایه سرویس‌های مدارس برای خودروهای تاکسی ون در طول یک ماه برای هر نفر تا مسافت 6 کیلومتر 450 هزار ریال و برای مسافت بیش از 6 کیلومتر 500 هزار ریال، نرخ کرایه سرویس‌های مدارس برای خودروهای تاکسی سواری در طول یک ماه برای هر نفر تا مسافت 6 کیلومتر 500 هزار ریال و برای مسافت بیش از 6 کیلومتر 550 هزار ریال، بابت 15 روز اول فروردین به دلیل تعطیلی مدارس هزینه‌ای تعلق نمی‌گیرد و نرخ کرایه‌های تاکسی گردشی در نقاط مختلف شهر با توجه به بعد مسافت از 20 هزار ریال تا 50 هزار ریال است.

انتهای پیام/75003/ح40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول