اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری بوشهر خبر داد

رونمایی از 7 جلد جدید دانشنامه استان بوشهر در دهه فجر

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه هنری بوشهر از رونمایی از هفت جلد جدید دانشنامه استان بوشهر در دهه فجر خبر داد.

رونمایی از 7 جلد جدید دانشنامه استان بوشهر در دهه فجر

سیدحسین سیدزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: حوزه هنری استان بوشهر روزهای نخست سال 1391 با برگزاری نشست‌های تخصصی با کارشناسان فرهنگی و هنری و هم‌اندیشی با هنرمندان، با توجه به اهداف مهم خود، توانست برنامه‌ریزی مشخصی را برای ارائه فعالیت‌های خود در سال پیش رو تدوین کند.

سیدزاده اضافه کرد: حوزه هنری بوشهر در ابتدای سال برنامه‌های هر واحد را به صورت تفکیک شده و جداگانه به کارشناسان مربوطه سپرد و جلساتی برای تدوین و اجرای برنامه‌ها در هر واحد برگزار شد.

رئیس حوزه هنری بوشهر بیان کرد: اما با توجه به برگزاری جشنواره تولیدات مراکز استانی که رقابتی در تمامی رشته‌ها و بین هنرمندان حوزه هنری است، این حوزه تمرکز خود را بر این مهم گذاشت و با درایت و همت مسئولان، کارکنان و هنرمندان، توانست در بین پنج استان برتر کشور قرار گیرد و برای نخستین بار به این افتخار دست پیدا کرد و در همین راستا مسئولیت دبیرخانه هنرهای تصویری این جشنواره به حوزه هنری بوشهر رسید که به دیدگاه کارشناسان به عنوان یکی از دبیرخانه‌های برتر جشنواره لقب گرفت.

سیدزاده گفت: واحدهای فرهنگی و هنری حوزه هنری بوشهر ضمن پرداختن به امور جشنواره تولیدات، در شش ماهه اول سال 91 فعالیت‌های خوبی را انجام دادند و توانستند برنامه‌ریزی ابتدای سال را تا حد مقبولی به تحقق برسانند.

وی اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه‌ها، برگزاری کلاس‌های آموزشی، تولید در زمینه‌های فیلم و نمایش، حضور در جشنواره‌ها و کسب افتخار، برگزاری محافل هنری، چاپ و تولید کتاب، رونمایی از کتاب، تجلیل از هنرمندان رشته‌های مختلف اهم فعالیت‌های این حوزه به حساب می‌آید.

رئیس حوزه هنری بوشهر اضافه کرد: دانشنامه استان با عنوان‌های  «ماهی‌های خلیج فارس» اثری از عبدالحسین کنین،‌ «هلندی‌ها در خلیج فارس و بوشهر» به قلم دکتر ویلم فلور و ترجمه حسن زنگنه،‌ «میرمهنا» به قلم دکتر سیدجعفر حمیدی‌، «نیمه، سمفونی دریا» اثری از منصور بهرامی، «الابرار» به کوشش عبدالکریم مشایخی، «تاریخ چاپ و چاپخانه در بوشهر» به قلم سیدقاسم یاحسینی، « دالکی در گذر زمان» نوشته اکبر صابری و سید اسماعیل حسینی‌نژاد، «شیخ حسین چاهکوتاهی» اثری از احمد فرامرزی،‌ «محمدخان دشتی» به قلم عبدالمجید زنگویی، «ریشه‌شناسی واژگان منتخب گویش بوشهری» نوشته سید عبدالعزیز بلادی و «فرهنگ واژگان محلی بوشهر» به قلم فرید میرشکار توسط حوزه هنری بوشهر چاپ شده است.

انتهای پیام/66006/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول