اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قاری ممتاز کشوری:

تلاوت قرآن باید در بین مردم نهادینه شود

خبرگزاری فارس: یک قاری ممتاز کشوری گفت: تلاوت قرآن آرامش روحی در افراد را به دنبال دارد بنابراین باید در بین مردم نهادینه شود.

تلاوت قرآن باید در بین مردم نهادینه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، احمد ابوالقاسمی  ظهر امروز در همایش تجلیل از نفرات برتر مسابقات قرآن کریم اداره اوقاف و امور خیریه نیشابور در تکیه ابوالفضلی(ع) اظهار کرد: لازم است در طول شبانه‌روز حتماً تلاوت قرآن داشت بنابراین باید آن را در بین مردم نهادینه کرد.

قاری برتر مسابقات سال 1381 مالزی خاطر نشان کرد: حضرت امام صادق(ع) فرمودند هر فردی در روز 50 آیه از قرآن کریم را نخواند جزء غافلان است و شاید ما هم جزء همان گروه باشیم.

ابوالقاسمی با اشاره به خاطره‌ای از سفر خود به حج تمتع به‌ عنوان قاری بعثه مقام معظم رهبری، گفت: در آن سفر شخصی به آیت‌الله جنتی شبهه‌ای مطرح کرد که قرائت قرآن فایده‌ای ندارد و ما باید به بیان معانی قرآن بپردازیم و در آن تدبر کنیم.

وی تصریح کرد: ایشان پاسخ دادند قرائت و تدبر در قرآن هر دو ضروری است؛ همه چیز را نمی‌شود با معیار فهم و عقل ناقص‌ خود فهمید؛ قرائت صرف دلایلی دارد که ما نمی‌فهمیم؛ همان‌طور که تاکید شده در گوش‌های نوزاد اذان و اقامه قرائت شود؛ آیا بچه می‌فهمد؟ حتما متوجه می‌شود ولی نحوه ادراک وی بر ما مشخص نیست.

این قاری برجسته خاطر نشان کرد: یک محقق ژاپنی ثابت کرده که اگر کلمه «الله» صد بار گفته شود در فرد خواننده آرامش ایجاد می‌شود.

ابوالقاسمی که از سال 67 تاکنون بیش از 100 سفر تبلیغی به کشورهای جهان داشته است، یادآور شد: محققان اروپایی بارها توسط علوم تجربی ثابت کرده‌اند که قرائت ادعیه بر روی افراد اثر آرامش‌بخش دارد.

قرائت آیات سوره زمر توسط این قاری با تشویق‌های مکرر حاضران در همایش همراه بود.

انتهای پیام/70003/ت30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول