اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در کردستان:

عظمت خداوند در قرآن تجلی یافته است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به فرمایش حضرت علی(ع) که جلوه خدا را در رجوع به قرآن محقق دیده است، گفت: خداوند با همه عظمتش در قرآن تجلی پیدا کرده است.

عظمت خداوند در قرآن تجلی یافته است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی‌شاهرودی جمعه شب در نخستین کرسی تلاوت قرآن کریم در مسجد جامع شهر سنندج که با حضور استاندار کردستان، علما، روحانیون و اقشار مختلفی از مردم برگزار شد قرآن را بحر عمیقی دانست که حق آن تنها با سخن گفتن ادا نمی‌شود.

وی با اشاره به سخنان امیر مومنان علی علیه‌السلام که دیدن جلوه خدا را با رجوع به قرآن محقق دانسته است اظهار کرد: خداوند با همه عظمت، قدرت و علمش در قرآن تجلی پیدا کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه خداوند کلید همه امور را در پرتو قرآن قرار داده است، تصریح کرد: این کتاب بیان کننده همه مسائل مورد نیاز بشر است.

وی تجلی قرآن در پیامبر اکرم را نشانه بزرگی رسول گرامی اسلام دانست و با اشاره به ظهور و بروز قرآن در شخصیت حضرت ختمی مرتبت، ابراز امیدواری کرد با عمل به دستورات این کتاب آسمانی، صفات الهی و خدایی قرآن در میان مسلمانان نمود بیشتری یابد.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی با تاکید بر اینکه خداوند همه چیز را زیبا آفریده است افزود: زیبائی‌های بسیاری نیز در دل قرآن وجود دارد که به اشکال مختلف جلوه می‌کند.

مسئول مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور قران را کتابی که تمام صفات حسنه در آن جمع شده است عنوان کرد و با اشاره به اینکه انسان مومن در هر سطح و مسئولیتی باید دل در گرو قرآن داشته و برای تحقق آن تلاش کند نخستین گام در این مسیر را خواندن آیات خدا بیان کرد.

نماینده ولی فقیه در کردستان در پایان با بیان اینکه یکی از زیبائی‌های کتاب خداوند تلاوت آن است تاکید کرد: باید با استفاده از این دریای عظیم که سرشار از گوهرهای ناب است تلاش کنیم سبک زندگی ما بر اساس آن پایه ریزی شود.

پیش از سخنان نماینده ولی فقیه در کردستان حسین رستمی یکی از قاریان بین‌المللی کشور و سید عبدالکریم موسوی نفر اول ابتهال کشور و همچنین دو گروه‌ مدیحه سرایی به تلاوت قرآن و اجرای تواشیح پرداختند.

انتهای پیام/79008/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول