اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل قرآن و حدیث جامعة‌المصطفی خبر داد

افزایش تعداد زبان‌های المپیاد قرآن و حدیث در سال‌های آینده

خبرگزاری فارس: مدیرکل قرآن و حدیث جامعة‌المصطفی العالمیة گفت: در نظر داریم در سال‌های آینده تعداد زبان‌های المپیاد را به بیش از پنج زبان افزایش داده و بتوانیم طیف گسترده‌تری از طلاب خارجی را زیر پوشش قرار دهیم.

افزایش تعداد زبان‌های المپیاد قرآن و حدیث در سال‌های آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حسین اسدی امروز در نشست خبری مرحله پایانی هجدهمین المپیاد قرآن و حدیث اظهار کرد: شرکت‌کنندگان در المپیاد هجدهم آثار خود را به پنج زبان فارسی، عربی، انگلیسی، اردو و فرانسه به دبیرخانه ارسال کرده‌اند.

وی ادامه داد: در نظر داریم در سال‌های آینده تعداد زبان‌های المپیاد را افزایش داده و بتوانیم طیف گسترده‌تری از طلاب خارجی را زیر پوشش قرار دهیم.

رئیس ستاد برگزاری المپیاد قرآن و حدیث المصطفی با بیان اینکه تعداد شرکت‌کنندگان زن در المپیاد هجدهم افزایش یافته است گفت: بانوان طلبه‌ای از جامعة‌الزهرا در این المپیاد و در رشته‌های گوناگون شرکت دارند.

وی افزود: کمیته علمی به ریاست یکی از شخصیت‌های قرآنی جامعةالمصطفی در ستاد برگزاری المپیاد تشکیل شده و تاکنون جلسات متنوعی را برگزار کرده است و بحث داوری نیز در همین کمیته تعریف شده است.

مدیرکل قرآن و حدیث جامعة‌المصطفی العالمیة با بیان اینکه داوران المپیاد در رشته‌های مختلف دارای تخصص هستند گفت: در بخش‌های شفاهی و کتبی مؤلفان آثار گران‌قدر قرآنی جزو طراحان سئوالات به شمار می‌روند.

حضور کارشناسان و مولفان برتر قرآنی در هیئت داوری المپیاد قرآن و حدیث

وی سطح برگزاری آزمون‌ها و داوری مسابقات را بسیار بالا دانست و خاطرنشان کرد: امسال متخصصین تکنولوژی آموزشی برای استانداردسازی سئوالات به کار گرفته شده‌اند و در حال حاضر گنجینه‌ای غنی از سئوالات مربوط به رشته‌های مختلف در اختیار جامعة‌المصطفی قرار گرفته است.

اسدی بیان داشت: معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه المپیاد هجدهم حضور خواهد داشت ضمن اینکه سخنرانان مشهوری نیز در موضوعات مختلف و نیز قاریان ملی و بین‌المللی ایران در سه شب برگزاری المپیاد به سخنرانی و قرائت قرآن می‌پردازند.

رئیس ستاد برگزاری المپیاد قرآن و حدیث المصطفی با بیان اینکه هر سه شب برگزاری این المپیاد دارای عناوین خاصی هستند گفت: در شب نخست آیت‌الله حائری شیرازی به سخنرانی خواهد پرداخت.

برگزاری مراسم تواشیح و شعرخوانی توسط طلاب ملل مختلف

وی از شعرخوانی و اجرای تواشیح طلاب از ملیت‌های مختلف طی برگزاری المپیاد قرآن و حدیث خبر داد و افزود: امیدواریم در این ایام بتوانیم میزبانی خوبی از شرکت‌کنندگان از کشورهای مختلف داشته باشیم و برنامه‌های قرآنی و حدیثی را به بهترین نحو برگزار کنیم.

اسدی بیان داشت: رقابت‌های نهایی در روز هفتم و از ساعت هشت صبح آغاز شده و دو روز به طول می‌انجامد و در روز سوم نیز مراسم اختتامیه برگزار می‌شود.

مدیرکل قرآن و حدیث جامعة‌المصطفی العالمیة خاطرنشان کرد: مسابقات برادران در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) و مسابقات خواهران نیز در مدرسه بنت‌الهدی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/78004/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول