اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جامعة‌المصطفی عنوان کرد

حضور طلاب از 69 ملیت جهان در هجدهمین المپیاد قرآن و حدیث

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی تربیتی جامعة‌المصطفی العالمیة گفت: 29 هزار نفر رشته از میان طلابی با 69 ملیت در هجدهمین المپیاد قرآن و حدیث شرکت کردند.

حضور طلاب از 69 ملیت جهان در هجدهمین المپیاد قرآن و حدیث

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام محمدرضا صالح ظهر امروز در نشست خبری هجدهمین المپیاد قرآن و حدیث اظهار کرد: امسال به نام «قرآن و پیامبر اعظم(ص)» در جامعة‌المصطفی نامیده شده و دلیل آن نیز اهانت به این دو گوهر ارزشمند در صحنه بین‌المللی است.

وی افزود: پایه‌های انقلاب اسلامی ایران نشأت گرفته از اصول قرآن کریم بوده و قرآن روح نهضت مردم ایران به شمار می‌رود ضمن اینکه رهبر انقلاب نیز شخصیتی قرآنی بوده و این انقلاب ایدئولوژیک در واقع یک تحول فرهنگی و دینی به شمار می‌رود.

معاون فرهنگی تربیتی جامعة‌المصطفی العالمیة با اشاره به هم‌زمانی برگزاری المپیاد قرآن و حدیث با دهه فجر و سالروز میلاد نبی مکرم اسلام(ص) گفت: حضرت محمد(ص) الگوی کامل انسانیت بوده و بخش قابل توجهی از آیات قرآن به معرفی سیره و زندگانی ایشان اختصاص یافته است.

* بهره‌گیری از فضای رسانه‌ای برای معرفی پیامبر

وی ادامه داد: فضای رسانه‌ای و مجازی که فرصتی عظیم برای معرفی قرآن کریم و پیامبر اسلام(ص) به شمار می‌روند می‌توانند ظرفیتی گسترده در این زمینه به وجود بیاورند هرچند تاکنون از این فرصت به طور کامل استفاده نشده است.

صالح المپیاد قرآن و حدیث جامعة‌المصطفی را مورد توجه قرار داد و عنوان داشت: بخشی از مراحل این المپیاد به ویژه ارتباط با کشورهای خارجی از طریق فضای مجازی صورت گرفته است.

معاون فرهنگی تربیتی جامعة‌المصطفی العالمیة اضافه کرد: هدف نهایی این المپیاد، توسعه آموزش‌های قرآنی و همگانی کردن معارف این کتاب آسمانی در میان طلاب غیر ایرانی است که در کنار فراگیر کردن بحث تفسیر قرآن در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه طلاب غیر ایرانی محصل در ایران باید متناسب با سطح تحصیلی خود با تفسیر قرآن کریم آشنا باشند افزود: تمام رشته‌های موجود زیر پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

* برگزاری هجدهمین المپیاد با شعار «قرآن کتاب تربیت»

صالح خاطرنشان کرد: هجدهمین المپیاد قرآن و حدیث با شعار «قرآن کتاب تربیت» برگزار می‌شود و طلاب جامعة‌المصطفی در داخل و خارج کشور در این آزمون بزرگ شرکت دارند.

معاون فرهنگی تربیتی جامعة‌المصطفی العالمیة از مشارکت 41 کشور در برگزاری المپیاد قرآن و حدیث این مرکز خبر داد و گفت: دانشجویان مراکز مجازی المصطفی نیز از طریق فضای مجازی در این المپیاد شرکت کرده‌اند و تعداد آن‌ها رشد چشمگیری داشته و علاوه بر این طلاب غیر ایرانی جامعةالزهرا نیز در المپیاد هجدهم شرکت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه رشته‌های متنوعی در المپیاد قرآن و حدیث المصطفی وجود دارد عنوان داشت: آزمون‌های کتبی، شفاهی و آثار سه بخش اصلی را تشکیل می‌دهند که به ترتیب شامل 13، 17 و 9 مقطع رشته هستند.

صالح ادامه داد: حفظ قرآن کریم به صورت کل، 20 و 10 جزء، قرائت، حفظ ادعیه و حکمت‌های نهج‌البلاغه، حفظ صحیفه سجادیه، آزمون‌هایی از کتاب‌های چهل حدیث امام خمینی(ره)، سیمای انسان کامل در قرآن و نیز در بخش آثار، ترجمه و تألیف کتاب، وبلاگ‌نویسی و پایان‌نامه از رشته‌های هجدهمین المپیاد قرآن و حدیث المصطفی به شمار می‌روند.

معاون فرهنگی تربیتی جامعة‌المصطفی العالمیة با بیان اینکه 28 هزار و 696 نفر رشته از 69 ملیت در این المپیاد شرکت کرده‌اند گفت: هندوستان، اندونزی، تایلند، افغانستان، لائوس، کامبوج، چین، فیلیپین، مالزی، اوگاندا و ترکیه از جمله این کشورها هستند.

وی ابراز کرد: در حال حاضر 213 مرکز و دارالقرآن در سطح جهان زیر پوشش جامعة‌المصطفی العالمیة مشغول به فعالیت هستند که برگزاری المپیاد قرآن و حدیث آزمونی برای سنجش محصلان این مراکز محسوب می‌شود.

صالح با اشاره به رشته‌های شفاهی المپیاد قرآن و حدیث گفت: این رقابت‌ها در آبان ماه برگزار شد و افرادی که به مراحل نهایی راه یافته‌اند طی هفته وحدت رقابت پایانی خود را آغاز می‌کنند.

انتهای پیام/78004/ن40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول