اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فرمانداری اردبیل خبر داد

تولید 92 هزار تن شیر در اردبیل

خبرگزاری فارس: سرپرست فرمانداری اردبیل گفت: در حال حاضر سالانه بیش از 92 هزار تن شیر در مرکز استان تولید و به کارخانه‌ها با هدف فرآوری و مصرف ارسال می‌شود.

تولید 92 هزار تن شیر در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کاظم دبیر ظهر امروز در جلسه کمیته بهبود شیر اظهار داشت: از 850 هزار واحد دامی در شهرستان اردبیل این میزان شیر تولید و برای فرآوری و همچنین استفاده صنایع تبدیلی به کارخانه‌های مورد نظر ارسال می‌شود.

وی از فعالیت 10 کارخانه تولید شیر در مرکز استان خبر داد و گفت: در این شهرستان 16 واحد جمع‌آوری شیر فعالیت می‌کنند که همه این واحدها مجهز به استاندارد‌های لازم و مناسب هستند.

سرپرست فرمانداری اردبیل از جمع‌آوری واحدهای غیر‌مجاز و غیر‌بهداشتی شیر در شهرستان اردبیل با همکاری دستگاه‌های ذیربط و مرتبط خبر داد.

دبیر همچنین از آموزش‌های لازم برای دامداران و تولید‌کنندگان با هدف کیفی‌سازی و استانداردسازی شیر و متصدیان این امور خبر داد.

این مسئول تصریح کرد: این کیفی‌سازی و آموزش‌ها باید از مبدا یعنی تولیدکنندگان سنتی و صنعتی آغاز و تا مقصد یعنی کارخانه تولیدی ادامه یابد.

سرپرست فرمانداری اردبیل ادامه داد: یک سوم طرح‌های توسعه کشاورزی مربوط به واحدهای تولیدی شیری و دامی است که بیش از 300 طرح را شامل می‌شود.

دبیر، قیمت مصوب شیر خام را 930 تومان اعلام کرد و افزود: شیر پاکتی یک هزار و 100 تومان نرخ‌گذاری شده و همه واحدهای فروش و صنوف موظف هستند این نرخ را اعمال کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود اذعان داشت: تلاش بر این است که با همکاری دستگاه‌های مسئول و مرتبط بر کیفیت این محصول ارزشمند افزوده شود.

انتهای پیام/62003/ن20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول