اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن صنایع همگن غذایی و دارویی مازندران :

شیرهای وارداتی به مازندران با مشخصات میکروبی بالا است

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن صنایع همگن غذایی و دارویی مازندران گفت: 65 درصد شیر خام مورد نیاز کارخانه‌های مازندران از خراسان، تهران و اصفهان تامین می‌شود که عموما صنعتی و با مشخصات شیمیایی و میکروبی بالا هستند.

شیرهای وارداتی به مازندران با مشخصات میکروبی بالا است

اسماعیل خاتمی‌مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری درباره کیفیت شیر خام استان مازندران اظهار داشت: کیفیت شیر خام مازندران از نظر شیمیایی و میکروبی پایین است.

وی با بیان اینکه بالای 70 درصد قیمت تمام شده یک کالای لبنی به قیمت شیر خام بستگی دارد، تصریح کرد: هر چه که قیمت شیر پایین‌تر و کیفیت بالاتر باشد، محصول ارزان‌تر و کیفی‌تر خواهیم داشت.

80 درصد شیر تولیدی مازندران سنتی است

خاتمی‌مقدم با بیان اینکه بیش از 80 درصد شیر تولیدی مازندران به روش سنتی است، تاکید کرد: یکی از عوامل تولید شیر خام کیفی به روش صنعتی و توزیع آن در زنجیره فرد است.

رئیس انجمن صنایع همگن غذایی و دارویی مازندران با اشاره به اینکه خارج از زنجیره فرد، مسئولیت نظارت بر کیفیت و توزیع شیرخام به عهده دامپزشکی است، متذکر شد: دامپزشکی به دلیل کثرت ماموریت و محدودیت منابع سخت‌افزاری و نرم‌افزاری نمی‌تواند این تولید سنتی و پراکنده را در سطح استان پوشش کیفی دهد.

عموم شیرهای وارداتی به مازندران با مشخصات میکروبی بالا است

وی گفت: تولید شیر خام در چند سال گذشته روند نزولی داشته و مسئولان استان به پایین آمدن تولید شیر خام توجه نکردند و تقاضای شیر با کاهش شیر کاهش پیدا نکرد و فزونی عرضه بر تقاضای شیر را داریم. 

خاتمی‌مقدم با بیان اینکه با کمیاب شدن شیر خام کیفیت شیر پایین می‌آید، اذعان داشت: 65 درصد شیر خام صنایع لبنی از خارج استان تامین می‌شود و شیر خام مورد نیاز کارخانه‌ها از استان خراسان، تهران و اصفهان تامین می‌شود که عموما صنعتی و با مشخصات شیمیایی و میکروبی بالا هستند.

برای شیر فله‌ای از ظرف‌های آلوده استفاده می‌شود

رئیس انجمن صنایع همگن غذایی و دارویی مازندران با تاکید بر اینکه 30 سال تلاش شد تا مصرف شیر فله‌ای جمع شود، افزود: در سطح استان در کنار خیابان‌ها و مغازه‌ها در ظرف‌های آلوده و به جای شیر پاستوریزه از شیر فله‌ای استفاده می‌شود و روزبه‌روز نیز تقویت می‌شود.

وی با بیان اینکه به طور رسمی خام‌فروشی شیر خام را ترویج می‌کنند، تصریح کرد: نظارت کیفی وجود ندارد و مصرف‌کننده به دلیل چربی بالا اقدام به خرید شیر فله‌ای می‌کند و از نحوه تولید و توزیع شیر غیربهداشتی و بیماری مشترک بین انسان و دام اطلاع ندارد.

انتهای پیام/86016/ع/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول