اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار شیراز:

5 رستوران در تملک شهرداری شیراز غصب شده است

خبرگزاری فارس: شهردار شیراز گفت: پنج رستوران بلوار چمران این شهر جزو اموال عمومی شهر غصب شده است.

5 رستوران در تملک شهرداری شیراز غصب شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علیرضا پاک‌فطرت ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: رستوران‌های آفاق، سوفی، والا، کریمخان و شاطر عباس تخلف دارند و شهرداری در حال رسیدگی به آن است.

وی افزود: در شیراز عده‌ای از سال‌ها قبل در روز روشن اموال بیت‌المال را به غارت می‌برند که رستوران‌های حاشیه بلوار چمران نمونه آن هستند.

پاک‌فطرت عنوان کرد: در سال 73 که بلوار چمران احداث شد، شهرداری قراردادی را با تعدادی رستوران منعقد کرد که به مدت دو سال مساحت‌هایی بین 80 تا 100 متر را بسازند و استفاده کنند.

این مسئول تصریح کرد: بنابر آن قرارداد رستوران‌ها باید به مدت سه تا پنج سال از این فضاها استفاده کرده و سپس به شهرداری تحویل می‌دادند.

به گفته شهردار شیراز، بر طبق قرارداد منعقد شده رستوران‌های بلوار چمران در سال 78 یا حداکثر 80 باید فضای اجاره خود را به شهرداری باز می‌گرداندند.

وی ادامه داد: این رستوران‌ها نه تنها به مفاد قرارداد عمل نکرده‌اند بلکه حتی فضای خود را گسترش داده و هیچ‌گونه عوارض و اجاره‌ای به شهرداری نمی‌پردازند.

پاک‌فطرت خاطرنشان کرد: رستوران شاطر عباس اکنون مساحت خود را به 350 متر افزایش داده و همچنان با استقرار سیستم گرمایشی در زیر چادر در غصب فضای عمومی به پیش می‌رود.

این مسئول ابراز داشت: سال گذشته برخی از صاحبان این رستوران‌ها با استفاده از یک نقطه ضعف از یکی از کارمندان شهرداری سو‌ءاستفاده کرده و با پرداخت عوارضی ناچیز این خلاف خود را ادامه داده‌اند.

شهردار شیراز اضافه کرد: این رستوران‌ها در ملک شهرداری ساخت و ساز خلاف کرده در حالی که ما با افرادی که در ملک خود ساخت و ساز غیرقانونی می‌کنند به شدت برخورد می‌کنیم و این رویه نوعی تبعیض است.

وی تصریح کرد: شهرداری این موضوع را در کمیسیون ماده 100 مطرح و رای تخریب گرفت، پس از اعتراض دوباره در کمیسیون تجدید نظر رای تایید شد، اما در عرض 48 ساعت صاحبان این رستوران‌ها از طریقی توانستند رای توقف را از دیوان عدالت اداری بگیرند.

این مسئول ابراز داشت: در حال حاضر با یکپارچه کردن سیستم اخذ قرارداد در شهرداری مانع از بستن قراردادهای آبکی و بدون حضور مشاوران حقوقی شده‌ایم چرا که شهرداری از این موضوع بسیار متضرر شده است.

پاک‌فطرت یادآور شد: اکنون برخی از این مسئولان که قراردادهای مشکل‌دار بسته‌اند در خارج از کشور به سر می‌برند و امکان مواخذه آنها وجود ندارد، اما بنا داریم یک بار برای همیشه حق کسب و پیشه را به برخی از این موارد پرداخت کرده و اموال عمومی را بازگردانیم.

شهردار شیراز عنوان کرد: هفته‌ای نیست که یکی از کارکنان شهرداری برای اجرای قانون مورد ضرب و شتم قرار نگیرد و یکی از دلایل این امر شاید به دلیل همان احساس تبعیضی است که در مردم به وجود آمده و خود ما در به وجود آمدن آن مقصر هستیم.

وی ادامه داد: شهرداری با یک فردی که در خودروی خود کنار خیابان اقدام به سمبوسه‌فروشی کرده برخورد می‌کند، اما از برخورد با قانون‌گریزان اصلی که درآمدهای میلیاردی دارند عاجز است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در حال حاضر مجموعه سلطانیه دو طبقه زیرین خود را تبدیل به تجاری ورزشی کرده و باعث ترافیک و معضلاتی مانند سرقت لوازم داخل خودرو در آن منطقه شده است.

پاک‌فطرت ابراز داشت: بارها شهرداری به این مجموعه اخطار داد، جلوی آن را بلوک‌گذاری کرد و اقدام به پلمب کرد که با شکستن پلمب دوباره فعالیت را از سر گرفتند.

شهردار شیراز یادآور شد: تقاطع غیرهمسطح رضوان - رحمت دو هدف را دنبال می‌کرد که یکی حل مشکلات ترافیکی منطقه و دیگری، زیبا‌سازی منظر شهری و ایجاد بستری برای تحول در این نقطه از شهر است. 

وی گفت: این تقاطع غیرهمسطح برای 22 بهمن‌ ماه امسال آماده بهره‌برداری است و در ضلع جنوبی این تقاطع به سمت دارالرحمه یک پارک با منظری زیبا احداث می‌شود که فضای سبز ایجاد شده در حاشیه این تقاطع در آینده می‌تواند بستری مناسب برای سرمایه‌گذاری‌هایی مانند احداث پارکینگ و حتی ایجاد فروشگاهی بزرگ باشد.

این مسئول خاطرنشان کرد: در این منطقه المان کنگره سرداران و 14 هزار و 600 شهید استان فارس و مناظر چشم‌نواز شهری و پارکینگ روباز و روبسته اجرایی می‌شود.

پاک‌فطرت اضافه کرد: تقاطع سه سطحی باهنر - رحمت به عنوان نخستین تقاطع سه سطحی کلان‌شهر شیراز نیز بهمن ماه سال جاری چند ماه زودتر از موعد مقرر افتتاح می‌شود.

تقاطع دکتر حسابی و بزرگراه آرین و تقاطع فضیلت - سرداران دیگر مواردی بود که شهردار شیراز از اتمام آنها در چند ماه آینده خبر داد و متذکر شد: پارک 50 هکتاری چنار راهدار و فاز اول سیل‌بند 6 هزار متر مکعبی نیز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

ادامه عملیات ساخت المان زیبای ورودی شیراز از سمت بوشهر برای یادآوری دوران دفاع مقدس، زیر بار ترافیک رفتن بخشی از تقاطع ستارخان در چند ماه آینده و کلنگ‌زنی پارک جنگلی دراک در بهمن ماه امسال دیگر مواردی بود که شهردار شیراز در این جلسه به آن اشاره کرد.

انتهای پیام/2448/ن40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول