اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران:

35 اثر فرهنگی مازندران در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید

خبرگزاری فارس: قائم مقام رئیس سازمان و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: چهار اثر فرهنگی دیگر از شهریور امسال در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

35 اثر فرهنگی مازندران در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید

سیف‌الله فرزانه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری اظهار داشت: دهه امامت و غدیر، حلیم‌پزان ساری، حصیربافی و پوشاک سنتی جلگه مازندران، چهار اثر فرهنگی استان مازندران است که به ‌تازگی به فهرست آثار ملی کشور اضافه شده است.

وی ادامه داد: تا قبل از این آثاری چون لاک‌تراشی، گلیمچه متکازین، جشن خرمن، عیارگیران یا شیرواره، ابریشم‌کشی و ابریشم‌بافی و ... نیز ثبت شده که با ثبت چهار اثر فوق تعداد آثار ثبت شده در فهرست آثار ملی کشور به 35 اثر رسد.

قائم مقام رئیس سازمان و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران افزود: با رعایت مقررات آیین‌نامه اجرایی و اجرای ماده یک قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرگونه اقدامی که منجر به حفظ و احیای اثر شود مورد تأکید و حمایت این سازمان است.

فرزانه یادآور شد: آثار فرهنگی از غنی‌ترین و در خطرترین سرمایه‌های ملی ایران است که در صورت عدم توجه و مراقبت به موقع از اصالت و هویت واقعی خود فاصله می‌گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: همانطور که زیربنای توسعه در امور مختلف فرهنگ‌سازی مطرح می‌شود برای فرهنگ‌سازی درست هم باید هویت‌های فرهنگی اصیل ایرانی اسلامی حفظ شود.

وی ثبت این عناصر فرهنگی ملی را ضروری دانست و خاطر نشان کرد: ثبت و بایگانی مستندات آثار باعث می‌شود که مرور زمان و فراموشی انسان خدشه‌ای در حفظ آن وارد نکند.

انتهای‌پیام/2296/م20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول