اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع تقریب مذاهب اسلامی هشدار داد

جنگ‌های فرقه‌ای در کمین جهان اسلام

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: کسانی که به نام دفاع از تشیع یا تسنن به دنبال ایجاد جنگ‌های فرقه‌ای هستند سر در آخور دشمنان اسلام دارند و تفاوتی میان آن‌ها نیست.

جنگ‌های فرقه‌ای در کمین جهان اسلام

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله محسن اراکی امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد اظهار کرد: هیچ کس نمی‌تواند به وسیله قراردادهای مادی خود را مسلمان یا شیعه بنامد بلکه بندگی خدا نخستین شرط در این زمینه است.

وی با اشاره به ضرورت جاری بودن پرستش خداوند در همه روابط اقتصادی، اجتماعی، فردی، خانوادگی و حاکمیتی در جامعه اسلامی افزود: قرآن کریم اهل بیت(ع) را عباد صالح نامیده و امروز هم بر عهده ماست که برای ترسیم هویت اسلامی و شیعی خود در برابر اوامر الهی تسلیم باشیم.

معنای اصلی ولایت اطاعت محض از خداوند است

رئیس مجمع تقریب اسلامی بیان داشت: فرهنگ محمدی به دنبال مطیع ساختن بندگان در برابر فرامین الهی است و سعی دارد جامعه‌ای بنا نهد که مردم تنها خدا را حاکم جهان بدانند؛ معنای اصلی ولایت نیز اطاعت محض از خداوند بوده و این امر یعنی ولایت حقیقی گوهر جامعه اسلامی محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر حراست از هویت شیعی توسط همه افراد جامعه گفت: حضرت محمد(ص) این هویت را پی‌ریزی کرده و ایشان به حق پدر هویت اسلامی و شیعی هستند.

اراکی ادامه داد: اهل بیت عصمت و طهارت(ع) پس از نبی مکرم اسلام(ص) عهده‌دار حراست از فرهنگ و هویت شیعی بودند.

هشدار نسبت به جنگ‌های فرقه‌ای در جهان اسلام

رئیس مجمع تقریب اسلامی با بیان اینکه هویت شیعی ممکن است در جنگ‌های فرقه‌ای گم شود عنوان داشت: در این شرایط وظیفه داریم معنای صحیح یگانگی خدا و شهادت به نبوت پیامبر اسلام(ص) را از کسانی که مدعی پیروی ایشان هستند بیاموزیم.

وی گفت: کسانی که به نام دفاع از تشیع یا تسنن به دنبال ایجاد جنگ‌های فرقه‌ای هستند سر در آخور دشمنان دین دارند و تفاوتی میان آن‌ها نیست زیرا نتیجه کار هر دو گروه یکسان بوده و همه آن‌ها به دنبال این هستند که معارف ناب اسلامی و شیعی در جهان گسترش پیدا نکند.

اراکی هفته وحدت را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: وحدت میان مسلمانان تنها حول محور «لا اله الا الله» و «محمد رسول الله» شکل می‌گیرد و اگر به این حقایق به درستی عمل شود بسیاری از معارف ناب مجال بیان خواهند یافت.

رئیس مجمع تقریب اسلامی ولایت را لازمه شهادتین دانست و افزود: شیعیان برای این ادعا دلایلی دارند و نیازی نمی‌بینند که برای اثبات آن به جنگ بپردازند زیرا می‌توانند با منطق از آن دفاع کنند.

جنگ‌های فرقه‌ای نتیجه‌ای جز کشتار مسلمانان ندارد

وی با هشدار نسبت به خصومت میان مذاهب مختلف اسلامی ابراز کرد: این مسئله موجب پنهان ماندن حقایق می‌شود و جنگ و خونریزی میان مسلمانان نتیجه‌ای جز کشتار شیعیان در پاکستان و نبرد داخلی در عراق و سوریه نخواهد داشت؛ دشمنان اسلام کمر همت به نابودی دین بسته‌اند و در این راستا به نبی مکرم اسلام(ص) و قرآن کریم به عنوان دو نماد حقیقی اسلام توهین می‌کنند.

اراکی بیان داشت: در هفته وحدت امسال دو کار بزرگ صورت می‌گیرد؛ نخستین جمعه این هفته به نام رسول اعظم(ص) نامگذاری شده و در این روز در شهرهای مختلف ایران و پایتخت‌های کشورهای اسلامی مراسم‌هایی برگزار می‌شود تا این حرکت بین‌المللی مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویان نسبت به حضرت محمد(ص) فرود آورد و شخصیت واقعی ایشان را به جهانیان معرفی کند.

رئیس مجمع تقریب اسلامی برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی را دومین برنامه این هفته دانست و گفت: اندیشمندان جهان اسلام در این همایش بین‌المللی شرکت کرده و راه‌های جلوگیری و مقابله با جنگ‌های فرقه را به بحث و تبادل نظر خواهند گذاشت زیرا امروز مهم‌ترین چالش جهان اسلام نبردهای فرقه‌ای بوده و دشمنان در جنگ فرهنگی نیز از مسلمانان به ویژه شیعیان ایران شکست خورده‌اند.

انتهای پیام/78004/ج40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول