اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس گروه توسعه ورزش بانوان استان اردبیل:

کسب 4 کاپ اخلاق اسلامی توسط بانوان ورزشکار اردبیل

خبرگزاری فارس: رئیس گروه توسعه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: از ابتدای امسال تاکنون بانوان ورزشکار استان اردبیل با رعایت اخلاق اسلامی و حجاب و عفاف چهار کاپ اخلاق اسلامی دریافت کردند.

کسب 4 کاپ اخلاق اسلامی توسط بانوان ورزشکار اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مژگان سلطانی صبح امروز در جلسه کارگروه حجاب و عفاف که در سالن تبلیغات اسلامی استان اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: بانوان ورزشکار اردبیل با رعایت اخلاق، حجاب و عفاف مناسب و اشاعه فرهنگ اسلامی موفق به کسب چهار کاپ اخلاق شده‌اند.

وی افزود: ضرورت دارد اقبال از حجاب و عفاف را پر‌ جاذبه کنیم و از برخی اقدامات سنتی پرهیز کرده و نسبت به ترغیب و تشویق بانوان به این امر همت داشته باشیم.

تذکر به 1700 دانشجوی بدحجاب دانشگاه آزاد

یکی از مسئولان دانشگاه آزاد اردبیل نیز در این جلسه به محیط دانشگاهی و برخورد با دانشجویان بد حجاب اشاره کرد و اظهار داشت: ما در سال جاری به یک هزار و 700 دانشجوی بدحجاب تذکر دادیم که از این تعداد 40 نفر نیز به کمیته انضباطی معرفی شدند.

فاطمه رامزی تصریح کرد: در محیط‌‌های دانشگاهی سعی می‌کنیم مشکلات پیش‌آمده را با تذکر برطرف کنیم، اما اگر در این زمینه موفق نشویم دانشجو را قانع به پوشش اسلامی کنیم او را به کمیته انضباطی معرفی می‌کنیم، اما در کنار آن برپایی نمایشگاه‌ها و گفتمان‌‌های دینی با محوریت حجاب و عفاف و شرکت در جشنواره دختران آفتاب را نیز شاهد هستیم.

در این جلسه همچنین از تلاش آموزش و پرورش برای زیر پوشش قرار دادن دانش‌آموزان در قالب طرح‌های مختلف آموزشی و پرورشی به ویژه توسعه و تعمیق بحث حجاب و عفاف قدردانی شد و از طراحان لباس در سطح استان خواسته شد تا در این باب اقدامات لازم را انجام داده و به معرفی هر چه بهتر آنها همت کنند.

علیرضا اسحاقی یکی از مسئولان نیروی انتظامی نیز در این جلسه گفت: نیروی انتظامی دنبال برخورد قهری و سلبی با موضوع بی‌حجابی نیست، بلکه ما سعی می‌کنیم ریشه‌های چنین مفاسدی را از جامعه بزداییم تا سلامت جامعه بیش از گذشته حفظ شود.

وی با انتقاد از رعایت نشدن حجاب و عفاف از سوی کارکنان برخی از دستگاه‌های اجرایی بیان داشت: ما باید اصلاح را از خودمان آغاز کنیم تا طوری تلقی نشود که حجاب و عفاف تنها با برپایی گشت‌های ارشاد و اخلاقی نهادینه شده و یا مردم از این گشت‌ها حساب ببرند.

این مسئول ریشه بسیاری از جرایم و ناهنجاری‌ها را غفلت و رعایت نکردن اصول ارزشی اعلام کرد و ابراز داشت: با هشدارهای به موقع ضرورت دارد خانواده‌ها را نیز از غفلت بیدار کنیم، چرا که برخی اتفاقات و رویدادهایی در این شهر رخ می‌دهد که سرانجام متوجه می‌شویم ناآگاهی پدران و مادران بستر‌ساز این انحراف بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این جلسه یکی از مسئولان بسیج جامعه زنان استان نیز از با حجاب شدن یک هزار دختر بدحجاب در 10 ماه امسال خبر داد و افزود: ما در قالب حلقه‌های صالحین عفاف و حجاب، هر بانو را موظف کردیم تا سه بانوی دیگر را با حجاب آشنا کند.

در ادامه این جلسه و از سوی بانوان دستگاه‌های مختلف اجرایی ضرورت راه‌اندازی ایستگاه‌های حجاب و عفاف و فروش چادر و مانتوهای مناسب، تهیه و تولید و پخش فیلم‌ها و آثار فرهنگی مناسب، نظارت بر کافی‌نت‌های بانوان، کنسرت‌های موسیقی، سینماها، توجه به امر جداسازی دانشجویان پسر و دختر در محیط‌‌های دانشگاهی، گسترش و توسعه گفتمان‌ها و همچنین فضاهای ترویج‌دهنده حجاب و عفاف مناسب، اجرای کامل طرح گل یاس، کنترل برنامه‌های ماهواره‌ای به ویژه سریال‌های پخش شده از شبکه‌های مختلف ترکیه با محوریت خیانت بین زن و شوهر، تولید و پخش فیلم‌های با محتوا و غنای حجاب و عفاف، گسترش حلقه‌های صالحین با محوریت حجاب و عفاف، توجه به برنامه‌های فضای مجازی و ورود در وبلاگ‌نویسی و حضور در این فضاها و... مورد تاکید بیشتر قرار گرفت.

انتهای پیام/62003/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول