اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشکلات مالی گریبانگیر تیم هندبال بانوان خراسان‌رضوی

خبرگزاری فارس: مشکلات مالی سبب شده تا حضور تیم هندبال بانوان خراسان‌رضوی در لیگ برتر سال آینده در حاله‌ای از ابهام قرار گیرد.

مشکلات مالی گریبانگیر تیم هندبال بانوان خراسان‌رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، با توجه به موفقیت‌های ورزش هندبال استان در لیگ‌های کشور در بخش مردان، انتظارات از هندبالیست‌های بانوی استان نیز افزایش یافته است.

استان خراسان رضوی از آنجا که سابقه خوبی در ورزش هندبال بانوان کشور دارد و همیشه زبانزد سایر ورزشکاران استان‌های دیگر بوده، انتظار می‌رود در لیگ امسال بتواند حائز رتبه‌های برتر شود.

اما ظاهرا در بخش بانوان وضع به گونه دیگری است و تیم تازه لیگ برتری شده هندبال بانوان طرقبه و شاندیز در گیرودار یافتن حامی مالی دچار مشکلاتی شده است.

این تیم که سال گذشته در لیگ دسته دو کشور با اقتدار و بدون پذیرش هیچ شکستی به لیگ دسته یک هندبال کشور راه یافته بود توانست با استمرار بخشیدن به موفقیت‌های خود در لیگ دسته یک مانند حضورش در لیگ دسته دو بدون پذیرش باخت با اقتدار به لیگ دسته برتر هندبال بانوان کشور صعود کند.

اسما عرفانی متولد سال 1367 و کاپیتان تیم هندبال بانوان طرقبه و شاندیز و دارای مدرک مربیگری درجه 3 و داوری درجه 3 هندبال با اشاره به مشکلات این تیم گفت: در استان خراسان‌رضوی بازیکنان بومی و پر توانی حضور دارند، ولی متاسفانه کمتر توجهی به آنها می‌شود.

وی افزود: وقتی یک تیم از کوچک‌ترین امکانات اولیه برای تمرین مانند سالن، توپ و لباس برخوردار نیست، چگونه می‌تواند دل به حضور در لیگ برتر داشته باشد.

عرفانی تاکید کرد: وقتی ما در لیگ دسته یک قهرمان شدیم و مجوز صعود به لیگ برتر هندبال کشور را با یک تیم کاملا بومی پیدا کردیم مورد حمایت و تشکر هیچ یک از مسئولان قرار نگرفتیم.

کاپیتان تیم هندبال بانوان طرقبه و شاندیز با اشاره به اینکه توانایی بچه‌های ما حضور در ترکیب تیم ملی کشور است گفت: تنها به خاطر حضور نداشتن در لیگ برتر کشور از حضور در تیم ملی عذرخواهی کردیم.

عرفانی با اشاره به اینکه به خاطر حضور در بازی‌های لیگ یک از محل کارم اخراج شدم، گفت: من کارشناس مهندس نرم‌افزار هستم، اما متاسفانه یک روز که به محل کارم رفتم، مدیرم به علت مرخصی‌های زیادم از من خواست که محل کارم را ترک کنم این در حالی است که من به عنوان یک بازیکن حرفه‌ای نه تنها درآمدی از هندبال به دست نمی‌آورم بلکه هزینه‌های حضور در این تمرینات را از کار کردن به دست می‌آوردم.

مهسا اذانی دیگر بازیکن تیم هندبال بانوان طرقبه و شاندیز که متولد سال 1368 است، با انتقاد از عملکرد مسئولان هیئت هندبال استان گفت: متاسفانه کیفیت اعزام بازیکنان به مسابقات خیلی پایین بود و ما مرتب با اتوبوس به مسابقات اعزام می‌شدیم.

وی افزود: خانم تکتم خان‌بابازاده، سرمربی تیم ما علاوه بر مربی‌گری تمام وظایف سرپرستی، از اعزام تا پیش‌بینی محل اقامت و تاکسی گرفتن برای بازیکنان را به تنهایی و با عشق انجام می‌داد که این انگیزه ما را برای بازی بیشتر می‌کرد ولی این موضوع واقعاً به تیم فشار می‌آورد.

اذانی با بیان اینکه من به عنوان بازیکن به همراه چند نفر از بچه‌های دیگر به دنبال اسپانسر مالی به سراغ افراد و اصناف مختلف می‌رفتیم ولی متاسفانه با روی خوشی روبرو نمی‌شدیم، گفت: ولی آیا این وظیفه هیئت استان نبود که قدری از تیم ما حمایت کند.

وی افزود: همه کارهایی که ما برای صعود به لیگ برتر کردیم و با همه شرایط کنار آمدیم اعم از اعزام‌ها و تغذیه و مکان نامناسب برای تمرین و تنها به خاطر حمایت از همه اعضای تیم، قدردانی از حمایت مربیان و علاقه تجربه حضور در لیگ برتر در سال آینده بود که متاسفانه تا الان هیچگونه حامی مالی از تیم اعلام حمایت نکرده است و حضور ما در لیگ برتر سال آینده در ابهام قرار دارد.

وی یادآور شد: یک بازیکن تنها آرزوی ورزشی‌اش دیده شدن، بروز توانمندی و در نهایت حضور در تیم ملی کشورش است اما اگر امسال هم به علت حضور نداشتن حامی مالی قرار باشد در لیگ دسته یک کشور مجددا بازی کنیم دیگر فکر نمی‌کنم انگیزه‌ای برای بازی حرفه‌ای داشته باشم.

در ادامه آناهیتا نعمتیان بازیکن متولد سال 1372 تیم هندبال بانوان طرقبه و شاندیز که سابقه عضویت تیم ملی را در کارنامه ورزشی خود دارد، گفت: در گذشته یک بازیکن هندبال در مدرسه شناسایی می‌شد و سپس به تیم مدرسه دعوت و از آنجا مراتب پیشرفتش مهیا می‌شد، ولی الان شرایط در مدارس مانند گذشته نیست و اکثر توانمندی‌ها و استعدادهای بازیکنان هندبال هیچ گاه شناسایی نمی‌شود.

وی در ارتباط با علت حضور در تیم هندبال طرقبه و شاندیز گفت: من به همراه دیگر بازیکنان تیم به این تیم علاقه فراوانی داریم و با زحمات فراوان این تیم را به لیگ برتر رساندیم.

نعمتیان با اشاره به اینکه سال گذشته تمامی 8 نفر بازیکنان تیم ما برای حضور در اردوی تیم ملی انتخاب شدند، گفت: در نهایت به خاطر عدم حضور در لیگ برتر هیچ کدام از بازیکنان به تیم ملی دعوت نشدند این در حالی بود که حتی بازیکنان نیمکت‌نشین بعضی از تیم‌های لیگ برتری به اردوی تیم ملی دعوت شدند.

وی با اشاره به اینکه برای حضور در لیگ برتر باید پتانسیل‌های لازم برای تیم فراهم شود، گفت: علاوه به برطرف شدن مشکلات مالی تیم باید مربیان حرفه‌ای از جمله مربی بدنساز به کمک خانم خان‌بابازاده بیایند تا بتوان در لیگ برتر موفق عمل کرد.

نعمتیان ورزش را یک صنعت دانست و اظهار کرد: در ایران ورزش هندبال بانوان جایگاه خوبی ندارد، این در حالی است که سرشار از استعدادهای توانا است.

وی با اشاره به اهمیت ورزش کردن برای جامعه جوان کنونی گفت: ورزش علاوه بر اینکه به اجتماعی کردن افراد کمک می‌کند موجب اهدا و بخشش یک زندگی سالم به قشر جوان می‌شود و این موضوع اتفاق کوچکی نیست که بخواهد از نظر مسئولان کلان ورزش کشور پنهان بماند.

وی در پایان به نمایندگی از سایر بازیکنان با تشکر از کادر فنی و سرمربی تیم و همچنین رییس هیئت هندبال شهرستان طرقبه و شاندیز خواستار حمایت مالی از این تیم شد و از مسئولین ورزش استان خواست تا با توجه به بازیکنان بومی موجب حفظ روحیه شادابی و سلامت در جامعه جوان استان شوند.

برای بررسی مسئله این تیم با حوریه سادات میرکمالی، نایب رئیس هیئت گفت‌وگویی انجام شد که به شرح زیر است.

نایب رییس هیئت هندبال خراسان‌رضوی گفت: این هیئت از تیم هندبال بانوان طرقبه و شاندیز حمایت فراوانی تا به امروز انجام داده است و گواه آن راهیابی این تیم به لیگ برتر هندبال کشور است.

میرکمالی افزود: معضل نبود اسپانسر مالی، مشکل جدیدی برای هیئت‌ها و یا تیم‌های حاضر در لیگ‌ها نیست هر چند که هیئت‌ها وظیفه‌ای در جذب اسپانسر ندارند اما آقای کافی دبیر هیئت هندبال استان تا به امروز تلاش‌های فراوانی را برای اضافه کردن اسپانسر مالی به این تیم کرده است.

وی با اشاره به اینکه هیئت هندبال شهرستان طرقبه و شاندیز را هیئت استان برای حمایت بیشتر از این تیم ایجاد و تقویت کرده است، گفت: تا به حال از هیچ‌گونه حمایت سخت‌افزاری که در توان هیئت هندبال استان بوده است از جمله در اختیار قرار دادن سالن هندبال، توپ دریغ نشده است و بالعکس با نگاه ویژه‌ای سعی بر برطرف کردن نیازهای این تیم بوده است.

میرکمالی یادآور شد: از لحاظ نرم‌افزاری هم هیئت چه به صورت نوشتن نامه تشکرآمیز و پیگیری بحث رسانه‌ای و چه به صورت هماهنگی با فدراسیون تمام سعی خود را برای حمایت از این تیم انجام داده است.

میرکمالی با اشاره به سابقه داشتن موضوع نبود اسپانسر برای تیم هندبال بانوان اظهار کرد: سال 88 هم تیمی از طرف هیئت استان با شرکت در رقابت‌های لیگ دسته یک سهمیه حضور در لیگ برتر هندبال بانوان کشور را کسب کرد، ولی به دلیل مهیا نشدن حامی مالی نتوانست در این رقابت‌ها حضور یابد.

نایب ریس هیئت هندبال استان با تشکر از رئیس هیئت هندبال شهرستان طرقبه و شاندیز تاکید کرد: ما بیشتر از اعضای تیم هندبال بانوان طرقبه و شاندیز نگران سرنوشت حضور این تیم در لیگ برتر هستیم و امیدوارم این امر محقق شود تا موجب افزایش شأن هندبال استان در کشور شود.

انتهای پیام/70001/ب/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول