اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول امور بین‌المللی سازمان لیگ فدراسیون فوتبال:

حضور تماشاگران در جام باشگاه‌های آسیا به فوتبال ایران اعتبار می‌دهد

خبرگزاری فارس: مسئول امور بین‌المللی سازمان لیگ فدراسیون فوتبال گفت: حضور پرشور تماشاگران در جام باشگاه‌های آسیا به فوتبال ایران اعتبار می‌دهد.

حضور تماشاگران در جام باشگاه‌های آسیا به فوتبال ایران اعتبار می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی تربیت‌بدنی آذربایجان‌شرقی، محمدرضا کسرایی در نشست توجیهی بازی‌های آسیایی تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز که با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی آذربایجان‌شرقی و نمایندگان فدراسیون برگزار شد، اظهار کرد: تراکتورسازی در مرحله گروهی در سه بازی میزبان بوده و حضور پرشور و 70 هزار نفری تماشاگران این تیم در جام باشگاه‌های آسیا همگان را شگفت‌زده خواهد کرد.

وی افزود: علاقه‌ای که در این استان برای برگزاری هرچه بهتر این مسابقات وجود دارد بی‌نظیر بوده و در کمتر استانی دیده می‌شود.

کسرایی اضافه کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر انجام مسابقات بین‌المللی به تهران و اصفهان معطوف شده و این دو شهر امتحان خود را پس داده‌اند و از هر نظر برای برگزاری مسابقات آماده‌اند و ما باید این شرایط را در تبریز هم فراهم کنیم.

وی گفت: در مسابقات AFC، فدراسیون میزبان اصلی است از این رو برای هر مسابقه یک هماهنگ‌کننده و یک مدیر رسانه‌ای اعزام می‌کند تا مسابقات براساس استانداردهای کنفدراسیون برگزار شود.

کسرایی با اشاره به بازدیدی که از ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز انجام داده بود، افزود: خوشبختانه این ورزشگاه موفق به گرفتن درجه GRAD A - از AFC شد که تنها هشت ورزشگاه در آسیا این موفقیت را به دست آورده‌اند، از این رو سهمیه فوتبال ایران 3+1 شد.

وی گفت: البته ایرادها و نواقصی هم در ورزشگاه وجود دارد که باید در مدت کوتاهی برطرف شود.

کسرایی اضافه کرد: مجهز نبودن ورزشگاه، اتاق پزشکی و اتاق دوپینگ، نبود تجهیزات لازم در اتاق خبرنگاران، نبود اینترنت در ورزشگاه، نبود راه ورود استاندارد بازیکنان به زمین مسابقه، تیرهای دروازه غیر استاندارد، تعبیه نیمکت ذخیره‌ها با 22 صندلی، تعویض صندلی‌های VIP، اعلام آمار دقیق تماشاگران، برچیده شدن تمام تبلیغات دور زمین، تعبیه کمد در رخت‌کن‌ها و غلتک کردن زمین چمن مواردی است که باید رفع و یا انجام شوند.

وی گفت: کنفدراسیون اغلب در بازی‌های اول از ناظران حرفه‌ای و نخبه خود بهره می‌گیرد و باید در میزبانی دقت کافی و لازم را به خرج دهیم.

کسرایی با برشمردن وظایف باشگاه میزبان اظهار کرد: رزرو هتل برای تیم میهمان، هماهنگی سالن کنفرانس خبری، تامین و هماهنگی برای تمرین، انعقاد قرارداد با یکی از بیمارستان‌های نزدیک به محل بازی، تامین 15 نفر برای حمل پرچم و توپ جمع‌کنی، تامین سه نفر مترجم برای هر تیم و دریافت تیم از فرودگاه از جمله وظایف باشگاه‌های میزبان در جام باشگاه‌های آسیاست.

وی گفت: ورزشگاه محل برگزاری مسابقه باید 72 ساعت پیش از بازی در اختیار AFC قرار گیرد و گوینده ورزشگاه با زبان انگلیسی و یا یکی از زبان‌های فارسی و یا محلی (ترکی) با تماشاگران می‌تواند ارتباط برقرار کند

با حضور نمایندگان سازمان‌های مختلف، باشگاه تراکتورسازی تبریز، نمایندگان فدراسیون فوتبال در جلسه‌ای دو ساعته در سازمان ورزش و جوانان استان موضوعات مختلف در رابطه با آمادگی برای میزبانی بهتر جام باشگاه‌های آسیا را مطرح کردند.

این جلسه با حضور مسئولان روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال، معاون توسعه منابع انسانی و کارشناسان اداره کل ورزش و جوانان استان، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان تبریز و مسئولان استادیوم یادگار امام تبریز ، نمایندگان ادارات تبریز از جمله استانداری، فرمانداری، اداره اطلاعات، نیروی انتظامی، اورژانس، سازمان آتش‌نشانی، فرودگاه بین‌المللی تبریز همچنین نمایندگانی از باشگاه تراکتورسازی، هیئت فوتبال استان به همراه تنی چند از اصحاب رسانه استان برگزار شد.

بعد از خوشامدگویی نایب رئیس هیئت فوتبال استان و تشریح موضوعات این جلسه، "کسرایی" نماینده روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال ضمن سخنرانی درباره اهمیت توجه به برگزاری مناسب لیگ قهرمانان آسیا به تشریح کمبودها و مشکلات موجود در استادیوم 70 هزار نفری یادگار امام تبریز پرداخته و خواستار رفع هر چه سریع‌تر نواقص موجود شد.

در ادامه سردار محمدحسین جعفری مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی در مورد مشکلات پیش رو برای برگزاری لیگ قهرمانان آسیا از باشگاه خبر داده و از هیئت فوتبال و سازمان‌های مرتبط خواستار همکاری هر چه بیشتر برای کمک به میزبانی بهتر از سوی شهر تبریز و باشگاه تراکتورسازی شد. 

انتهای پیام/60001/ز40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول