اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت رئیسه مجمع مشورتی بانوان:

اطلاعات دقیق در مدیریت شهری ضروری است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت رئیسه مجمع مشورتی بانوان گفت: اطلاعات دقیق و به‌روز در مدیریت شهری امری مهم و ضروری است.

اطلاعات دقیق در مدیریت شهری ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، فائزه عبداللهی صبح امروز در بیست و سومین جلسه مجمع مشورتی بانوان عضو شوراهای اسلامی، کلان‌شهرها و مراکز استان‎ها که در گرگان در حال برگزاری است اظهار داشت: اگر در برنامه‎ریزی‎های شهری، اطلاعات دقیق وجود نداشته باشد نمی‎توانیم به آنچه که مطلوب است دسترسی پیدا کنیم.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین حقوق شهروندی که مدیران محلی و ملی باید آن را در سرلوحه امور خویش قرار دهند توجه به اطلاعات دقیقی است که باید در اختیار شهروندان قرار بگیرد.

عضو هیئت رئیسه مجمع مشورتی بانوان با بیان اینکه بیشترین طرح‎های این اجلاس در زمینه مسائل فرهنگی است عنوان کرد: طرح‎های موردنظر بعد از تصویب در اختیار شورای عالی استان‎ها قرار می‎گیرد که اغلب آنها نیز در راستای مباحث فرهنگی هستند.

عبداللهی با اشاره به فعالیت‎های انجام شده در مجمع مشورتی بانوان ابراز داشت: تعداد 36 نفر از 24 مرکز استان‎های کشور و کلان‌شهرها در این مجمع عضویت دارند که هفت مرکز استان نیز به دلیل نداشتن عضو خانم در این مجمع مشورتی عضو نداشته، اما میزبانی برگزاری این مجمع را به عهده گرفتند.

وی الزام شهرداری‎ها به تشکیل واحد امور بانوان را یک ضرورت مهم خواند و افزود: این مصوبه پس از تصویب در مجمع مشورتی بانوان در جلسه روسای مشورتی شوراهای کلان‌شهرها و مراکز استان‎ها در بندرعباس با اکثریت آرا مورد تصویب قرار گرفت.

عضو هیئت رئیسه مجمع مشورتی بانوان با تاکید بر اینکه نیازهای شهری نیازمند بهره‎گیری از همه گروه‎ها در فضای شهری است خاطرنشان کرد: لازم است تا نگاه بانوان را در مباحث شهری داشته باشیم تا آنها نیز در این راستا توانمند شوند.

عبداللهی در خصوص مصوبات این مجمع در دوران فعالیت بیان داشت: شهر دوستدار سالمند، تشکیل ستاد هماهنگی اصلاح الگوی مصرف، ارائه پیشنهادات اصلاحی و الحاقی در لایحه برنامه پنجم توسعه در خصوص زنان و خانواده، الزام شهرداری به تغییر الگو و کاهش مصرف کیسه‎ها، ظروف و محصولات یکبار مصرف پلاستیکی و جایگزین کردن مواد قابل بازیافت غیرپلاستیکی در تمام مراکز وابسته به شهرداری از جمله مصوبات این مجمع بوده است.

وی طرح نظارت همگانی شهرداری در کلان‌شهرها و مراکز استان‎ها را از دیگر مصوبات خواند و اذعان داشت: ساماندهی دکل‎ها، آنتن‎ها و تاسیسات مخابراتی و ارتباطی در شهر، الزام شهرداری به مشارکت و حمایت از برنامه‎های ساماندهی کودکان کار و خیابان از مصوبات شورای مشورتی بانوان کلان‌شهرها و مراکز استان‎ها بوده است.

انتهای پیام/2307/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول