به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس عبدالرضا محمدی طی نشستی اظهار داشت: سامد سامانهای است که از طریق شماره تلفن 111، درخواستها و شکایات، پیشنهادات اعلام و این اطلاعات توسط اپراتورها در سیستم درج و به ادارات مربوطه توسط سامانه مذکور ارسال میشود.
وی افزود: با اجرای این پروژه ایجاد بستری مناسب برای تعامل آسان مردم و دولت رسیدگی به شکایات، پیشنهادها و مشکلات مردم در تمام سطوح اجرایی، نظارت مستمر بر حسن اجرای امور، وظایف و اختیارات دستگاهها در فرآیند سامانه سامد، به حداقل رساندن فاصله زمان ثبت گزارش تا پیگیری و حصول نتیجه در این امر میشود.
مدیر مرکز سامد هرمزگان ادامه داد: امکان طرح مشکلات و یا درخواستها در سراسر کشور و امکان پیگیری آن در هر زمان و از هر مکان، هدایت وکنترل درخواستها، مراجعات و اطلاعرسانی به موقع در مسیر رسیدگی به مشکلات مردم، مکانیزه نمودن و متمرکز شدن سیستم رسیدگی به شکایات در سطوح مختلف اجرایی کشور، ایجاد یک منبع اطلاعاتی جامع از تمام درخواستها و مشکلات گردآوری شده مردم، تسریع در انتقال مشکلات و نظرات مردمی به مراجع مربوط ، افزایش رضایتمندی مردم و جلب اعتماد عمومی و تحقق شعار مهرورزی و عدالت گستری از جمله تأثیراتی است که بعد از افتتاح سامد برای ارتباط برقرار شدن بین مردم و مسئولان میشود.
وی نامههای ثبت شده در سامد هرمزگان را در دور سفر چهارم ریاست جمهوری حدود 205 هزار نامه اعلام کرد.
محمدی اضافه کرد: یکی از کارهای مهمی که در راستای خدمات رسانی به مردم شریف استان در دولت نهم و دهم محقق شده اجرای طرح سامد است که با احصا مسائل و مشکلات شهروندان از طریق تلفن و انعکاس مستقیم به مدیران ادارات ذیربط گامی مهم در راستای رفع و برطرف شدن مشکلات مطروحه در اسرع وقت برداشته شده است.
وی همچنین تصریح کرد: انجام این مهم رضایت هم استانیان را در برداشته و این امر باعث شده که مجموعه دست اندرکاران طرح سامد با برنامهریزی منسجمتر و بهرهگیری از خرد جمعی و اتکا بر تجارب به دست آمده در جریان اجرای طرح مذکور با قوت بیشتری مشکلات را مورد پایش قرارداده و زمینه پاسخگویی مسولان در راستای رفع مشکلات را فراهم آوردند.
انتهای پیام/88007/غ30/ژ1001