اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اصفهان در مجلس:

مدیریت اوقاف سنت وقف را در اصفهان زنده کرده است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: سنت حسنه وقف به دنبال تلاش‌های مدیریت اوقاف استان در اصفهان احیا و زنده شده و به دنبال این اقدامات مردم اصفهان بیش از پیش در راستای ایجاد وقف‌های جدید گام برداشته‌اند.

مدیریت اوقاف سنت وقف را در اصفهان زنده کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان حسن کامران پیش از ظهر امروز در همایش وقف، احسان ماندگار با تأکید بر اینکه اصفهان از استان‌های فعال در راستای احیای سنت حسنه وقف به شمار می‌رود، اظهار کرد: همچنین استان اصفهان موقوفه‌ها، امامزاده‌ها و بقاع متبرکه بسیاری در سطح کشور دارد.

وی با تأکید بر اینکه بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب امامزاده‌ها و بقاع متبرکه موجود در سطح کشور باید به قطب فرهنگی تبدیل شود، ادامه داد: در حال حاضر اگر چه بقاع متبرکه و امامزاده‌ها با نبود و کمبود اعتبارات و بودجه‌های دولتی مواجه هستند اما مدیریت اوقاف اصفهان با وجود تمام این مشکلات اقدامات بسیاری را در راستای تبدیل این اماکن به قطب فرهنگی انجام داده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایجاد وقف‌های جدید باید بر اساس نیاز‌های روز جامعه باشد، تصریح کرد: سنت حسنه وقف به دنبال تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته توسط مدیریت اوقاف استان در اصفهان احیا و زنده شده است و به دنبال این اقدامات مردم اصفهان بیش از پیش در راستای ایجاد وقف‌های جدید گام برداشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها باید بیش از گذشته در راستای سرمایه‌گذاری بر روی اطلاع‌رسانی و ترویج سنت حسنه وقف و تبدیل و توسعه امامزاده‌ها به قطب فرهنگی تلاش کنند، اضافه کرد: محلات باید دارای شناسنامه فرهنگی باشند و اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در امام‌زاده‌های موجود در محلات در راستای تبدیل آنها به قطب فرهنگی امری مهم و ضروری تلقی می‌شود.

کامران با اشاره به ضرورت فعالیت رسانه‌ها بر روی مدل‌های بومی تبدیل این اماکن به قطب فرهنگی تاکید کرد: در مجلس شورای اسلامی در راستای کمک به وقف و موقوفات اقداماتی را انجام داده‌ایم.

وی افزود: در حال حاضر سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و حجت‌الاسلام حسین اژدری به عنوان مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان به نهادینه فرهنگ وقف در سطح جامعه و توجه به این سنت حسنه تأکید دارند.

انتهای پیام/63004/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول