اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد عالی کانون‌های مساجد خواستار شد

بهره‌برداری مساجد از ظرفیت دارالقرآن علامه طباطبایی

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری از ظرفیت معنوی دارالقرآن مرحوم علامه طباطبایی استفاده کنند.

بهره‌برداری مساجد از ظرفیت دارالقرآن علامه طباطبایی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قم، حجت‌الاسلام والمسلمین حمیدرضا ارباب سلیمانی در حاشیه بازدید مسئولان و اعضای کمیته مساجد ستاد دهه فجر از بیت مرحوم علامه محمدحسین طباطبایی صاحب تفسیر المیزان گفت: آثار مرحوم علامه طباطبایی فوق‌العاده است و شهید مطهری درباره آثار ایشان می‌گوید شاید در صد سال آینده حوزه‌ها بتوانند از آثار ایشان حداکثر استفاده را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه شهید مطهری برای نوشتن و تألیف همه آثار خود از تفسیر علامه طباطبایی سرمشق می‌گرفت بیان داشت: مرحوم علامه علاوه بر اینکه از نظر علمی در رتبه بسیار بالایی قرار داشت از لحاظ معنوی نیز پیشتاز بزرگان حوزه بود و در محضر اساتیدی همچون علامه سیدعلی قاضی پرورش یافته بود.

ارباب سلیمانی خاطرنشان کرد: علامه طباطبایی برای نوشتن تفسیر المیزان 40 سال تلاش کرد و ساعت‌ها تحقیق و تفکر داشت تا بتواند آیات قرآن را بر اساس آیات قرآن تفسیر کند و در پایان تفاسیر آیات به روایات مربوط به آن نیز اشاره می‌کرد.

وی عنوان کرد: علامه طباطبایی آیات را به شکلی کنار هم قرار می‌داد که بتوان آیات قرآن را بر اساس خود قرآن تفسیر کرد.

دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور افزود: کتب بدایه و نهایه بهترین کتبی است که امروز در زمینه فلسفه در حوزه تدریس می‌شود و این تنها نمونه‌ای کوچک از تلاش ایشان در ارتباط با علوم عقلی است.

ارباب سلیمانی بیان کرد: مرحوم علامه اعتقاد داشت مطالب علمی باید عمیق، نو و با خلاقیت ارائه شود و از این رو همه نوشته‌های خود در زمان حضورشان در حوزه را از بین برد تا موجب تعلق خاطر و توقف ایشان در مسیر پیشرفت مسائل علمی نشود.

وی یادآور شد: علامه طباطبایی نوشتن تفسیر المیزان را بعد از بازگشت به ایران آغاز کرد و کتاب‌های بسیار دیگری را تألیف کرد که تدریس برخی از آن‌ها، تنها باید توسط فقهای مجتهد و عالم صورت گیرد.

ارباب سلیمانی بیان داشت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد باید از ظرفیت معنوی دارالقرآن مرحوم علامه طباطبایی در راستای اهداف فرهنگی خود استفاده کنند.

انتهای پیام/2258/ج/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول