اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سردار نقدی مطرح کرد

عزم بسیج برای جهش اقتصادی کشور/تغییر رویکرد گروه‌های جهادی بسیج

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج مستضعفین از عزم بسیج برای جهش اقتصادی در کشور خبر داد و گفت: بنا داریم در سال آینده رویکرد گروه‌های جهادی را از خدمات محور به مولد محور تغییر دهیم.

عزم بسیج برای جهش اقتصادی کشور/تغییر رویکرد گروه‌های جهادی بسیج

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمدرضا نقدی چهارشنبه شب در نشست پشتیبانی از اردوهای جهادی و طرح هجرت سه در بوشهر اظهار داشت: هدف ما از این اقدام این است تا اقدامات منجر به تولید شود چرا که ظرفیت‌های بسیار زیادی در داخل کشور برای تولید داریم.

وی با بیان اینکه اردوهای جهادی یک مزیت همه جانبه است، تصریح کرد: اردوهای جهادی ضمن اینکه فرصتی برای پر کردن اوقات فراغت جوانان است، موجب می‌شود تا جوانان نسبت به واقعیات جامعه بیشتر آگاهی یابند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: اردوهای جهادی پیوند خوبی هم بین مردم و دولت برقرار و محرومین را نسبت به نظام و دولت خوشبین می‌کنند، ضمن اینکه کاری معنوی و فرهنگی هم هست و برای نظام سازنده و امنیت‌ساز است.

نقدی اضافه کرد: در اجرای این طرح مهم دولت بسیاری از امور را به بسیج واگذار می‌کند و نیروها نیز با انگیزه الهی وارد کار می‌شوند و هزینه‌های بسیار کمتری هم دارد.

نقدی با بیان اینکه اردوهای جهادی پیشرفت‌های خوبی داشته است، خاطرنشان کرد: از دولت قدردانی می‌کنیم و امیدواریم این فعالیت‌ها در اردوهای جهادی روز به روز توسعه یابد.

وی گفت: فعالیت‌های اردوی جهادی ارزش مضاعف پیدا کرده و می‌توانیم در راستای کمک بیشتر به دولت گام برداریم هر چند تحریم‌ها وجود دارد اما بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب تحریم‌ها نیز تیر آخر دشمن است.

دشمنان از اقدامات فرهنگی علیه ایران ناامید شدند

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه دشمنان از اقدامات فرهنگی علیه ایران ناامید شدند، گفت: به همین دلیل در تلاش برای ضربه زدن به نظام از مسیر اقتصادی هستند ما نیز باید از این تهدید به عنوان یک فرصت برای کشور استفاده کنیم و قدرت بالای اقتصادی نظام اسلامی را به رخ بکشیم.

نقدی بیان داشت: برای شکل دادن به اقتصاد مولد در ایران چیزی کم نداریم و تمام زمینه‌ها فراهم است و تمام عناصر اقتصاد مولد از جمله انرژی ارزان، معادن، مواد اولیه، نیروی کار، دانش، بازار مصرف در کشور وجود دارد.

وی تاکید کرد: باید به جای توجه به اختلافات، همدلی و همبستگی را سرلوحه کار خود قرار داده و کار را جلو ببریم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به دسته‌بندی 12 مولفه اقتصاد مقاومتی برای مقابله با تحریم‌ها، گفت: سر فصل تمام این دسته‌بندی‌ها فرهنگ کار است و باید این امر به صورت جدی توسعه یابد.

نقدی اضافه کرد: در کنار فرهنگ کار به آموزش در عرصه‌های مختلف نیاز داریم و مهارت‌های لازم نیز باید کسب شود.

وی تاکید کرد: مردمی کردن اقتصاد مولفه دیگری است که باید روی آن کار کرد و اگر سرمایه‌های کشور از جمله سکه و ارز و ... در مسیر مولد قرار گیرد بسیار شکوفا خواهیم شد.

اولویت سال آینده بسیج توجه به تولید است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به میزان واردات رسمی و قاچاق به کشور گفت: 84 میلیارد دلار واردات داریم که 64 میلیارد دلار آن رسمی و 20 میلیارد دلار آن قاچاق است ضمن اینکه بسیاری از این کالاهای وارداتی نیاز اصلی کشور نیست و می‌توانیم در داخل آن‌ها را تولید کنیم.

نقدی گفت: می‌توانیم از ظرفیت اردوهای جهادی در کشور برای رونق اقتصاد و تولید استفاده کنیم و اولویت ما نیز در سال آینده تولید خواهد بود.

وی اظهار داشت: در سال آینده بنا داریم رویکرد گروه‌های جهادی در بسیج را از خدمات محور به سمت مولد محور تغییر دهیم که نتیجه آن نیز تولید خواهد بود.

انتهای پیام/66006/ت40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول