اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد ایلام:

منفی‌گرایی علیه نظام به واسطه مشکلات اقتصادی منصفانه نیست

خبرگزاری فارس: مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد ایلام گفت:‌ منفی‌گرایی از نظام به صرف اینکه در مسائل اقتصادی و ... در تنگنا هستیم این رویکرد عالمانه و منصفانه‌ای نیست.

منفی‌گرایی علیه نظام به واسطه مشکلات اقتصادی منصفانه نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، حجت‌الاسلام مهدی همتی بعدازظهر امروز در آیین معارفه مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد ایلام اظهار داشت: همه اشتراک نظر داریم که روزی عدل و داد، آرامش و حاکمیت ارزش‌ها و فضایل اخلاقی جهان را فرا می‌گیرد.

وی ادامه داد: این وعده ائمه و قرآن کریم و در واقع دینداران مصلح است که باید روزی محقق شود، به اعتقاد ما انقلاب اسلامی ایران بر اساس تفکر بالنده و ناب شیعی الگویی عملیاتی در این راستا ارائه داده است.

این مسئول اضافه کرد: انقلاب اسلامی بیش از هر زمان دیگری جامعه جهانی را به تحقق آرمان دینی امیدوار کرده است.

همتی تصریح کرد: از نظر علمی این مهم قابل اثبات بوده و پژوهش‌ها و تحقیقات گسترده‌ای که در چرایی و چگونگی پیدایش انقلاب اسلامی انجام شده، موید این حقیقت است.

* پروژه اسلام و شیعه‌هراسی در صدر برنامه‌های استکبار قرار دارد

مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد ایلام گفت: بر این اساس آنهایی که از قد علم کردن تمدن اسلامی در مقابل تئوری جهانی شدن لیبرال دموکراسی در هراسند نه تنها به هر بهانه‌ای جمهوری اسلامی را با تهدید و تحریم در تنگنا قرار می‌دهند بلکه پروژه اسلام‌هراسی و شیعه‌هراسی را در صدر برنامه‌های خود قرار داده‌اند.

وی ادامه داد: آمریکا به عنوان داروغه شهر یکبار از حقوق بشری، آزادی و یا تبعیض حقوق زنان و انتخابات آزاد در کشورهای دیگر که یک قدم با ما فاصله دارد، سئوال نمی‌کند.

این مسئول اضافه کرد: در حالی که در این کشورها هیچ یک از واژه‌ها و عمل‌ها وجود خارجی هم ندارد و یا در حداقل ممکن قرار دارد.

* انقلاب اسلامی طرحی نو برای رسیدن به جامعه آرمانی ایجاد کرد

همتی تصریح کرد: در یک پاسخ کلی این بهانه در واقع برای این است که انقلاب اسلامی طرحی نو برای رسیدن به جامعه آرمانی ایجاد کرده است.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد ایلام گفت: این طرح نیز مورد استقبال ملت‌های مسلمان و جنبش‌های مردمی جهان واقع شده است.

وی ادامه داد: آنها با الگوهای پیشنهادی امثال فوکویاما، ساموئل هانتینگتون و ... توجه نکرده و به الگوی انقلاب اسلامی توجه جدی دارند.

این مسئول اضافه کرد: این آسیب، آفت و دشمنی که استکبار با ما دارد سابقه دیرینه داشته و از بدو انقلاب با دسیسه‌های سخت و نرم شروع شده است.

همتی تصریح کرد: اما آنچه که بیش از همه ما را در رسیدن به اهداف والای انقلاب و آرمان‌های انقلاب تهدید کرده، سیاه‌نمایی و همراهی با دشمن با القای ناکارآمدی نظام و سفیدنمایی فرصت‌سوز و قانع شدن حداقل از پیشرفت‌هاست.  

* منفی‌گرایی علیه نظام به واسطه مشکلات اقتصادی منصفانه نیست

مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد ایلام گفت: منفی‌گرایی از نظام به صرف اینکه در مسائل اقتصادی و ... در تنگنا هستیم این رویکرد عالمانه و منصفانه‌ای نیست.

وی ادامه داد: معمولاً کارآمدی در واژه‌های سیاسی تعریف خاص خود را دارد، یک پدیده مرکب و امری مجموعی است که از جمع کارآمدی اجزا به دست می‌آید.

این مسئول اضافه کرد: لذا نمی‌توانیم به دلیل ضعف یکی از مسائل اجتماعی و ناکارآمدی یکی از قوای حکومت نتیجه بگیریم که کل نظام و حکومت ناکارآمد است.

همتی تصریح کرد: کارآمدی یعنی موفقیت در تحقق اهداف با توجه به امکانات اعم از ظرفیت‌ها، استعدادها، توانمندی‌ها ابزار، منابع و موانع که در این زمینه با وجود موانع جدی و کارشکنی‌ها از جمله تحریم‌ها و تهدیدها ما در تولید علم و دستیابی به فناوری‌های جدید و نوین، پزشکی و هوافضا نظام موفق عمل کرده‌ است.   

مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد ایلام گفت: از طرفی هم نباید سفیدنمایی بکنیم و به حداقل‌ها قانع باشیم و فرصت‌ها را از دست دهیم.

* دانشگاه‌ها از ظرفیت‌های بزرگی برای ارتقای علوم انسانی و علوم پایه برخوردارند

وی ادامه داد: دانشگاه‌ها از ظرفیت‌های بزرگی برای ارتقای علوم انسانی و علوم پایه برخوردارند که باید فرصت‌ها را شناخته و در این راه تلاش کنیم.

این مسئول اضافه کرد: باید تهدیدها را با استفاده از این ظرفیت‌ها به فرصت تبدیل کنیم.

همتی تصریح کرد: وجود جریان‌های تند و رادیکالیزم اعم از خوشبینان تفریطی و بدبینان افراطی فرصت‌هایی را از بین بردند.

انتهای پیام/2246/ش40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول