اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشارکت مردم به کمک توسعه متوازن شهر مشهد می‌آید

انتشار اوراق مشارکت برای پروژه‌های اقتصادی اطراف میدان امام حسین(ع) مشهد

خبرگزاری فارس: شهردار منطقه 3 مشهد گفت: سال آینده 200 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای اجرای پروژه‌های اطراف میدان امام حسین(ع) منتشر می‌شود.

انتشار اوراق مشارکت برای پروژه‌های اقتصادی اطراف میدان امام حسین(ع) مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، شهردار منطقه 3 مشهد با حضور در پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد با بیان اینکه حجم خدمات در مناطق شمالی و شمال شرقی مشهد ضعیف است، گفت: وجود نارسایی‌ها در مناطق کم‌برخوردار و نابرخوردار شهر مشهد به دلیل وجود حاشیه‌نشینی در این مناطق و رشد ناموزن جمعیت است.

ساسان نورین‌مقدم افزود: از گذشته دور در مناطق برخوردار شهر مشهد قبل از سکونت شهروندان، زیرساخت‌ها فراهم شده بود اما این موضوع در مناطق نابرخوردار و کم‌برخوردار برعکس است به گونه‌ای که در وهله اول شهروندان در این نقاط سکونت کردند و سپس در جریان زندگی به تدریج خدمات و امکانات ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه بالغ بر 78 درصد از منطقه حاشیه شهر است، تصریح کرد: در این منطقه مشهد 400 هزار نفر زندگی می‌کنند که 300 هزار نفر از آن‌ها در بافت فرسوده و حاشیه اسکان غیررسمی سکونت دارند.

نورین‌مقدم ادامه داد: به طور کلی در حاشیه شهر سرانه فضای سبز دچار نقصان است و همچنین در کنار آن شبکه معابر استانداردی نیز وجود ندارد.

وی بیان کرد: برای ایجاد خدمات در حاشیه شهر باید بخشی از بافت مسکونی را جایگزین کنیم تا بتوان با تجمیع زمین و پلاک امکاناتی از جمله فضای سبز را برای ساکنان فراهم کرد که این اقدام نیازمند صرف هزینه‌ای بالا است.

شهردار منطقه 3 مشهد راه افزایش خدمات در حاشیه شهر و بافت فرسوده را توانمندسازی این محدوده‌ها دانست و در این باره گفت: برای تحقق توانمندسازی در گام اول باید خدمات ضروری را در بافت فرسوده و اسکان غیررسمی ایجاد کرد تا در زمان بحران، این نقاط به مراکز امدادرسانی تبدیل شوند.

نورین‌‌مقدم ادامه داد: احداث سالن‌های چند منظوره، اصلاح شبکه آمد و شد معابر مانند میدان امام حسین(ع)، نوغان و ... سبب شده در این زمینه منطقه تا اندازه‌ای موفق عمل کند.

وی گام بعدی را افزایش و تقویت حضور سرمایه‌گذاران در مناطق نابرخوردار و کم‌برخوردار عنوان کرد و گفت: تعریف پروژه‌های سرمایه‌گذاری در این مناطق باعث رشد و اصلاح مناطق اطراف خود می‌شود.

شهردار منطقه3 مشهد بیان کرد: در کنار راهکارهای ارائه شده همچنین می‌توان با تشویق مردم برای تجمیع پلاک‌های خود فضای خدماتی را برای شهروندان و ساکنان مناطق حاشیه‌ای ایجاد کرد.

وی مشارکت مردم در افزایش خدمت‌رسانی به این مناطق نابرخوردار را مهم برشمرد و گفت: در حال حاضر یکی از اصلی‌ترین برنامه‌ها در منطقه 3 با توجه به اینکه سهم بالایی در حاشیه‌نشینی دارد تقویت تعاملات اجتماعی و فرهنگی شهروندان است.

نورین‌مقدم معتقد است تا زمانی که همکاری مردم و شهروندان نباشد مدیریت شهری نمی‌تواند در ارائه خدمات مطلوب و ارتقاء آن معجزه کند.

تعریف 34 پروژه در اطراف میدان میدان امام حسین(ع)

شهردار منطقه 3 با اشاره به تعریف پروژه‌های اقتصادی در منطقه گفت: در حال حاضر حجم سرمایه‌گذاری پروژه‌‌های اطراف میدان امام حسین(ع) 400 میلیارد تومان است که طبق مصوبه اخیر شورای اسلامی شهر مشهد از هزار میلیارد تومان اوراق مشارکتی که در سال 92 برای پروژه‌های اقتصادی مشهد منتشر می‌شود 200 میلیارد تومان را به این نقطه اختصاص داده‌اند.

نورین‌مقدم تصریح کرد: در حال حاضر برای اطراف میدان امام حسین(ع) 34 پروژه خدماتی تعریف شده است که این میزان اوراق برای 32 پروژه منتشر می‌شود.

وی گفت: برای ترغیب سرمایه‌گذاران 40 درصد سود سرمایه‌گذاری از سوی شهرداری تامین می‌شود.

شهردار منطقه 3 ادامه داد: پروژه‌های اقتصادی اطراف میدان امام حسین(ع) در متراژی بالغ بر 6 هکتار تعریف شده است.

عملیاتی شدن ساخت 10 هزار واحد مسکونی ارزان قیمت تا پایان سال

وی از تعریف پروژه‌های مسکونی در محور رسالت-طبرسی نیز خبر داد و در این باره گفت: بالغ بر 10 هزار واحد مسکونی ارزان قیمت در چند پروژه سرمایه‌گذاری در این محور تعریف شده است که تاکنون 2300 واحد آن عملیاتی شده است.

نورین‌مقدم بیان کرد: عملیات ساخت مابقی این پروژه‌های مسکونی تا پایان سال کلید خواهد خورد.

شهردار منطقه 3 مشهد ادامه داد: در این پروژه‌ها نیز شهرداری مشهد تا 40 درصد سود سرمایه‌گذاران را تضمین می‌کند.

افتتاح میدان بار ولیعصر(عج) در دهه فجر

وی در خصوص آخرین وضعیت تعیین تکلیف جابه‌جایی میدان‌بار نوغان گفت: برای جابه‌جایی میدان بار نوغان، ایجاد راستگرد و توافق تملک در حال طی کردن مسیر قانونی هستیم و توافقات نهایی با بنیاد مستضعفان انجام شده است.

نورین‌مقدم تصریح کرد: برای تملک غرفه‌ها نیز رویکرد ما توافق است اما در صورتی که این مهم صورت نگیرد از راه قانونی ورود پیدا می‌کنیم.

به گفته شهردار منطقه 3 مشهد در حال حاضر با تعدادی از صاحبان سرقفلی غرفه‌ها به منظور جابه‌جایی و یا فروش واحد خود توافق شده است.

وی با اشاره به میدان بار ولیعصر(عج) گفت: این میدان بار جدید 24 هزار مترمربع مساحت دارد که با تمام امکانات به منظور جابه‌جایی میدان بار قدیم تا دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

رشد 1718 درصدی آسفالت معابر منطقه

نورین‌مقدم در ادامه از رشد آسفالت معابر منطقه طی چندسال گذشته خبر داد و در این باره اظهار کرد: در حال حاضر منطقه 3 مشهد در آسفالت معابر اصلی مشکلی ندارد و حجم زیادی از معابر فرعی نیز آسفالت شده است.

وی تصریح کرد: از سال 88 تاکنون میزان آسفالت معابر منطقه بالغ بر 1718 درصد رشد کرده است.

نورین‌مقدم درباره سرانه فضای سبز منطقه نیز گفت: منطقه 3 مشهد در سال‌های گذشته در بین مناطق مشهد دارای پایین‎ترین سرانه فضای سبز بوده اما اکنون بالغ بر 150 هکتار فضای سبز در منطقه وجود دارد.

شهردار منطقه 3 مشهد بیان کرد: در حال حاضر سرانه فضای سبز منطقه به 4 متر مربع رسیده است که در تلاش هستیم این میزان را تا پایان سال 92 به طور چشمگیری ارتقاء دهیم.

وی با اشاره به احداث پارک بهار در خیابان خواجه‌‌ربیع گفت: این بوستان بزرگ با مساحت 80 هکتار به منظور تامین کمبود سرانه فضای سبز در حال احداث است که همزمان در آن بزرگترین فرهنگسرای مشهد با عنوان فرهنگسرای قرآنی اجرا می‌شود.

شهردار منطقه 3 مشهد درباره بودجه منطقه نیز گفت: بودجه درآمدی منطقه در سال جاری 32 میلیارد تومان است که تاکنون 70 درصد از آن محقق شده است.

نورین‌مقدم با بیان اینکه بودجه مشارکتی منطقه نیز 150 میلیارد تومان است، تصریح کرد: با توجه به این حجم از بودجه در حال حاضر هزینه‌های منطقه با احتساب تملک و اجرا 207 میلیارد تومان است که این نشان‌ می‌دهد، ارائه خدمات به شهروندان مناطق کم برخوردار در مقایسه با مناطق برخوردار هزینه‌های بیشتری دارد.

انتهای پیام/7005/خ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول