اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت کرمان:

جلوی واردات غیر‌ضروری گرفته شود

خبرگزاری فارس: نایب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت کرمان گفت: اقدام اساسی در راستای برطرف شدن دلالی ‌انجام شود و باید سرمایه‌ها را به سمت تولید هدایت کرد و به طور سخت‌گیرانه‌ای جلوی واردات غیر ضروری گرفته شود.

جلوی واردات غیر‌ضروری گرفته شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علی معماری عصر امروز در بیست و یکمین اجلاس خانه‌های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور در کرمان با اشاره به اینکه یکی از اهداف ما خدمت‌رسانی به تولیدکنندگان است، اظهار داشت: در عرصه تولید کشور طی سال‌های گذشته با تزریق دلارهای نفت، توجه مبادلات اقتصادی به سمت واردات کالاهایی که می‌توانست در داخل تولید شود‌ از خارج وارد و ضربه بزرگی به صنعت کشور زده شده است.

وی عنوان کرد: پیوند بین موسسات مالی و تولیدکنندگان و صنعتگران بسیار مهم است که باید ایجاد شود و در یک رابطه منطقی منابع مالی به سمت تولید کشیده شود.

معماری با اشاره به اینکه در این سال‌ها بخش مولد کشور یعنی صنعت و کشاورزی دچار بحران شدید شده و توان ادامه حیات در آن از بین رفته است، گفت: در حوزه سرمایه در گردش مشکلات زیادی وجود دارد و باید به این مسئله توجه شود و در بخش غیر مولد که خدمات و تجارت داخلی و خارجی است به شدت رشد داشته‌ایم و باید برای رفع مشکلات صنعت و تولید اقدام عاجل صورت گیرد.

وی ابراز داشت: اقدام اساسی باید در راستای رفع مشکل واسطه‌گری و دلالی ‌انجام شود و باید سرمایه‌ها را به سمت تولید هدایت کرد و به طور سخت‌گیرانه‌ای جلوی واردات غیر لازم گرفته شود.

معماری عنوان کرد: در بخش تجارت داخلی هم باید به طوری محدود شود تا سرمایه‌ای که می‌تواند وجود داشته باشد‌ به سمت تولید گسیل داده شده و منابع مالی کشور عادلانه تقسیم شود.

انتهای پیام/‌80018/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول